۷۲ باب کتابخانه در سطح استان آذربایجان‌غربی در حال فعالیت هستند

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۶:۳۳:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۹۲۱۸
۷۲ باب کتابخانه در سطح استان آذربایجان‌غربی در حال فعالیت هستند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۷۲ باب کتابخانه در سطح استان، گفت: تعداد یک میلیون و ۴۲۴ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی ظهر امروز بیست و هشتم تیر ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان، با بیان این‌که تعداد یک میلیون و ۴۲۴ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است، اظهار داشت: ۷۰ باب کتابخانه در سطح استان در حال خدمات‌رسانی به عموم مردم هستند.

وی با بیان این‌که بایستی به ازای هر یک نفر تعداد ۲.۵ جلد کتاب در کتابخانه‌ها موجود باشد، خاطر نشان کرد: با احتساب این موضوع بایستی ۸ میلیون و ۱۶۳ نسخه کتاب در قفسه کتابخانه‌های استان گنجانده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به منابع تأمین تجهیز کتابخانه‌ها و منابع کتاب این کتابخانه‌ها در سطح استان عنوان کرد: ۲۵ درصد از میزان این رقم توسط خیرین، ۲۵ درصد دوم توسط شهرداری‌ها، ۲۵ درصد سوم توسط اداره کتابخانه‌های عمومی استان و ۲۵ درصد باقیمانده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی تأمین می‌شود.

مصطفوی عنوان کرد: ۲۰ کتابخانه اختصاصی در ۲۰ روستای استان با در اختیار داشتن ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه در حال خدمات‌رسانی به روستاییان عزیز هستند که تحت مدیریت کانون پرورش فکری استان هستند.

وی با تأکید بر افزایش سطح کیفی کتاب‌ها و کتابخانه‌ها، تصریح کرد: در کنار کمیت این مهم باید مدنظر قرار گیرد تا یادگیری و فراگیری مردم به‌روز و متناسب با نیازهای روز جامعه افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تشویق کارکنان اداری به بحث کتاب‌خوانی، یادآور شد: وقف کتاب مدنظر دستگاه‌ها و مسئولان سازمان‌ها قرار گیرد. صداوسیما و رسانه‌های جمعی مهم‌ترین وظیفه را در این فرهنگ‌سازی بر عهده دارند.

مصطفوی ابراز داشت: در صورت امکان و فراهم بودن تجهیزات و زیرساخت‌ها در مناطق روستایی بحث کتاب و ایجاد کتابخانه در این مناطق اجرایی می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز