استاندار کردستان:

خدمات دولت در حوزه زیرساخت‌های مخابراتی قابل قیاس با گذشته نیست

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۰۹:۴۶:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۹۳۷۹
خدمات دولت در حوزه زیرساخت‌های مخابراتی قابل قیاس با گذشته نیست
هفت سایت تلفن همراه ۳G/۴G ایرانسل با حضور استاندار کردستان و به صورت ویدیو کنفرانس در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در آیین افتتاح هفت سایت تلفن همراه با تکنولوژی ۳G/۴G که به صورت همزمان و ویدیو کنفرانس در استان به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: جای خوشحالی است که دولت در روزهای پایانی خدمت خود، با تمام قدرت در نقاط مختلف از جمله در روستاها به مردم خدمات رسانی می‌کند.

وی به ضرورت زیرساخت‌های اینترنتی و تلفن همراه در زندگی امروزه و نقش آن در توسعه مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: امروز در آستانه عید سعید قربان، ۲۶ روستای استان در شهرستان‌های سنندج، بانه، بیجار و سروآباد از اینترنت پرسرعت و پوشش تلفن همراه بهره‌مند شدند.

استاندار کردستان ضمن تقدیر از خدمات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه ارتقای پوشش تلفن همراه و اینترنت در روستاهای استان، اضافه کرد: با راه‌اندازی این ۲۶ سایت حدود ۱۰ هزار نفر در روستاهای استان، از فناوری اینترنت پرسرعت و پوشش تلفن همراه بهره‌مند شدند که کار بسیار ارزشمندی است.

مرادنیا به پوشش ۸۰ درصدی اینترنت پرسرعت در استان اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت این میزان به ۹۰ درصد برسد و شاهد توسعه هرچه بیشتر مناطق روستایی باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  در آیین راه‌اندازی این سایت‌ها در روستای حلوان سنندج و به صورت ویدیو کنفرانس اظهار داشت: با راه‌اندازی این سایت‌ها ۲۶ روستای استان با حدود ۱۱ هزار نفر جمعیت تحت پوشش اینترنت پرسرعت و تلفن همراه قرار می‌گیرد.

فردین سعیدی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سایت‌ها ساکنان این ۲۶ روستا از اینترنت پرسرعت ۴G ایرانسل بهره‌مند خواهند شد، افزود: پیش از این پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای استان ۷۲ درصد بود که با افتتاح این سایت‌ها این میزان به ۸۰ درصد افزایش یافت.

وی به در دست اجرا بودن ارتقای ۵۰ سایت و احداث ۵۰ سایت تلفن همراه در مناطق روستایی استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای استان به بیش از ۹۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یکی از مشکلات پیش راه راه‌اندازی سایت تلفن همراه در مناطق روستایی را کمبود پهنای باند اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم با همکاری مخابرات و تامین پهنای باند مورد نیاز، شاهد احداث و ارتقای سایت‌های بیشتر در استان و ارتقا پوشش تلفن همراه و اینترنت در منطقه باشیم.

یحیی نظری فرماندار سنندج هم از خدمات دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چند سال اخیر تقدیر کرد و افزود: پیش از این وضعیت پوشش تلفن همراه و اینترنت در روستاهای بخش سیروان و کلاترزان این شهرستان نامناسب بود اما اکنون این امر ارتقا یافته است‌.

 

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

 

 

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز