دومین تجربه حامدی‌نیا با دانشجویان در مسابقات شطرنج آسیا

۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ۰۹:۰۳:۰۷
کد خبر: ۱۲۲۹۱۷۲
دومین تجربه حامدی‌نیا با دانشجویان در مسابقات شطرنج آسیا
دومین دوره مسابقات شطرنج آنلاین دانشجویان آسیا در بخش انفرادی دختران به‌میزبانی اندونزی با رقابت 41دانشجو از 10کشور به‌صورت آنلاین آغاز شد؛ تیم‌ملی ایران نیز با کاپیتانی دختر پرافتخار مشهدی این‌بار به‌عنوان قهرمانی این قاره بزرگ چشم دوخته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، بعد از برگزاری افتتاحیه مجازی و آنلاین مسابقات قهرمانی دانشجویان آسیا، دختران شطرنج‌باز قاره کهن، از پشت صفحه شیشه ای رایانه‌ها، رهبری صفحه شطرنجی رقابت‌ها را برعهده گرفتند. تیم‌ملی ایران نیز با کاپیتانی دختر پرافتخار مشهدی این‌بار به‌عنوان قهرمانی این قاره بزرگ چشم دوخته است.

ویروس کرونا با خودش تغییرات زیادی را به‌همراه آورد که از مهم‌ترین آن‌ها در دنیای ورزش رقم خورد؛ از مسابقات بدون تماشاچی گرفته تا رقابت‌های از راه دور در رشته‌های مختلف ورزشی. اما یکی از رشته‌هایی که از همان روزهای نخست خیلی راحت با این محدودیت‌ها کنار آمد، شطرنج بود.دومین مسابقات آنلاین شطرنج دانشجویان آسیا ۱۱ تا ۲۲شهریور امسال از سوی فدراسیون آسیایی ورزش‌های دانشگاهی و با مشارکت فدراسیون ورزش های دانشگاهی اندونزی و فدراسیون آسیایی شطرنج درحال برگزاری است.

از صبح روز جمعه 12شهریور، دومین دوره مسابقات شطرنج آنلاین دانشجویان آسیا در بخش انفرادی دختران به‌میزبانی اندونزی با رقابت 41دانشجو از 10کشور به‌صورت آنلاین آغاز شد. این مسابقات در 9دور به روش سوئیسی برگزار خواهد شد که 4دانشجوی کشورمان دربخش دختران با کاپیتانی استاد بین‌المللی بانوان، وصال حامدی‌نیا، دختر شطرنج باز مشهدی، حضور دارند. استاد بین‌المللی بانوان، آناهیتا غلامی اوریمی، صفورا قانع و طناز ازلی نیز دیگر اعضای تیم دختران هستند. در هریک از روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه 3دور بازی انجام خواهد شد.

وصال حامدی‌نیا ورزشکار 20ساله مشهدی، اکنون دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد است که موفق شد در انتخابی تیم‌ملی دانشجویان دختر در بین 3بازیکن برتر کشور جا بگیرد. در اولین دوره که پاییز سال گذشته برگزار شد، تهران میزبان این رقابت‌های مجازی بود و شطرنج‌بازانی از 13کشور در آن شرکت کردند. در این دوره دختران سوم آسیا شدند و پسران ایران نیز به عنوان نایب‌قهرمانی رسیدند. در ترکیب تیم ملی سال قبل وصال حامدی‌نیا، نیکی نادرنیا، کیانا عرب و کیمیا قاضی‌الشریف حضور داشتند که به‌جز حامدی‌نیا امسال هیچ یک از 3ورزشکار دیگر در ترکیب جای نگرفتند و چهره های جدید جای آن‌ها را گرفته‌اند و تنها بازیکن باتجربه آن‌ها اکنون دختر ورزشکار مشهدی محسوب می‌شود. در بخش تیمی، مغولستان با کسب ۲۰ امتیاز قهرمان مسابقات شد، اندونزی با ۱۸ امتیاز به نایب قهرمانی رسید و تیم دختران ایران با ۱۶ امتیاز سوم شد. حامدی‌نیا در بخش انفرادی با چهارونیم امتیاز در رده شانزدهم جای گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز