رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل

طرح های نیمه تمام و جهش تولید در اولویت توزیع اعتبارات

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۰:۵۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۳۷۱۱
طرح های نیمه تمام و جهش تولید در اولویت توزیع اعتبارات
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اولویت توزیع اعتبارات 1400 را تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت 80 درصد خبر داد.

به گزارش برنا از اردبیل،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اولویت توزیع اعتبارات 1400 را تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت 80 درصد اعلام کرد و گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران و تخصیص اعتبار ویژه برای طرح‌های جهش تولید و اشتغالزا مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

شایقی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی و بحران آب تکمیل طرح‌های آبرسانی در شهرها و روستاها دیگر اولویت جدی است و در کنار آن طرح‌های گردشگری و توجه به زیرساخت‌های بخش صنعت و کشاورزی از دیگر اولویت‌های تامین اعتبارات سال 1400 است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به سفرهای مکرر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان و بازدید از راه آهن اشاره و اظهار کرد: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان منابع با تخصیص 100 درصد برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه تزریق شده است.

شایقی خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال نیز 500 میلیارد تومان منابع جدید به این پروژه ریلی اختصاص یافته که 100 میلیارد تومان آن نقدی و 400 میلیارد تومان نیز اسناد خزانه بوده است.

وی افزود: در سفر اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و در بازدید از پایاب سد عمارت و خدافرین اعتبارات ویژه‌ای برای این پروژه‌ها اختصاص یافت و مقرر شد 500 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران پرداخت و 70 میلیارد تومان نیز برای تکمیل سد عمارت و آبگیری آن اختصاص یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: در سفرهای متعدد وزرا و معاونین رئیس جمهور سعی می‌کنیم تا با همراهی مدیران بیشترین جذب اعتبارات را انجام دهیم و با اخذ منابع متعدد و تخصیص 100 درصدی آنها طرح‌های زیربنایی به ویژه در بخش راه، راه آهن و آب و خاک در حال اجراست.

شایقی در مورد سفر رئیس جمهور و جذب اعتبارات آن بیان کرد: 100 درصد بودجه سفر رئیس جمهور به استان اردبیل جذب شده و 86 میلیارد تومان منابع باقی مانده نیز در یک ماه اخیر و با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته است

وی گفت: برای جذب 100 درصدی این اعتبار فرصت به وجود آمده تا پایان سال مالی 1400 خواهد بود که انتظار می‌رود به شکل کامل این منابع صرف اجرا و تکمیل پروژه‌های مصوب استان شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل هرگونه جابجایی اعتبارات را در پروژه‌های ملی و درج شده در ردیف بودجه مصوب مجلس غیرممکن توصیف کرد و افزود: در طرح‌های استانی با مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان و کمیته شهرستان‌ها امکان جابجایی اعتبارات وجود دارد.

شایقی به محدودیت منابع درآمدی شهرداری‌ها به عنوان نهاد عمومی غیردولتی اشاره و تصریح کرد: سال گذشته 80 میلیارد تومان برای تکمیل پل قدس اعتبار به شهرداری اردبیل ابلاغ و پرداخت شده است.

وی افزود: از محل ارزش افزوده دولت کمک جدی به شهرداری‌ها انجام می‌دهد تا طرح‌های عمرانی و زیربنایی در حال اجرا به سرانجام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به اهمیت توسعه روستاها اشاره کرد و افزود: براساس برنامه ششم توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موظف شد تا برای روستاهای بالای 40 خانوار مطالعات اقتصادی و توسعه اشتغال را انجام داده و برنامه‌ای را تدوین کند.

شایقی رویکرد اصلی در تدوین این برنامه را کمک به اشتغال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت‌ها اعلام کرد و گفت: در 629 روستای استان قرار است این برنامه تدوین شود که تاکنون در 80 درصد روستاها تهیه، تدوین و به فرمانداری‌ها و بنیاد مسکن ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: در کنار این برنامه اولویت امسال توزیع بودجه 1400 توجه به حوزه راه، آب و عمران روستاهاست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار همه این برنامه‌های عمرانی و اقتصادی ما در توزیع اعتبارات امسال از بخش فرهنگ غافل نشدیم و به فرمانداران تاکید کردیم تا بخشی از منابع را صرف تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های فرهنگی، ورزشی و همچنین فعالیت‌های اجتماعی کنند.

شایقی گفت: امیدواریم با تلاش شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها برنامه‌های خوبی در این بخش تهیه و اجرا شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: تکمیل راه آهن اردبیل با تلاش مجری این پروژه و با تامین یک هزار میلیارد تومان اعتبار در سالجاری امکانپذیر است شایقی اظهار کرد: شنیدن صدای سوت قطار آرزوی دیرینه مردم استان اردبیل است که در دو سال اخیر با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و مساعدت رئیسسازمان برنامه و بودجه سعی بر این بوده تا از طریق فاینانس بانک ملی و تزریق اعتبارات ملی راه آهن در ریل تکمیل و راه‌اندازی قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز