به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

یک واحد صنعتی در سنندج افتتاح شد

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۱:۲۶:۳۶
کد خبر: ۱۲۳۹۴۵۳
یک واحد صنعتی در سنندج افتتاح شد
یک واحد صنعتی تولید نخ پلی پروپیلن با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال روز سه‌شنبه در سنندج به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ واحد صنعتی تولید نخ پلی پروپیلن (نخ گونی) روز سه شنبه در آخرین روز از هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و فرماندار سنندج افتتاح شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این مراسم اظهار داشت: ظرفیت تولید سالانه این واحد یک هزار و ۲۰۰ تن است و برای ۱۸ نفر هم به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

محمد دره‌وزمی میزان سرمایه گذاری انجام شده برای ایجاد این واحد را ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان ۲۴ میلیارد ریال آن از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه با نرخ سود ۱۲ درصد تامین شده و مابقی آورده متقاضی است.

مدیرعامل شرکت اطلس بافت ماد آبیدر هم در این مراسم اظهار داشت: از سال ۹۵ استارت کار را با ۲ دستگاه و ۲ نفر کارگر در سنندج شروع کردیم و با توجه به نیاز بازار تصمیم به توسعه فعالیت خود گرفتیم.

رضا فتحی اضافه کرد: در گذشته از سایر استان‌ها رول را دریافت و اینجا فقط دوخت و برش گونی‌ها را انجام می‌دادیم که با توسعه واحد و تغییر محل فعالیت و دریافت تسهیلات اکنون همه مراحل تولید را انجام می‌دهیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم اظهار داشت: با افتتاح این واحد صنعتی در سنندج تعداد واحد‌های تولید نخ پلی پروپیلن در کردستان به ۲ واحد فعال افزایش پیدا کرد.

پیمان الماسی اضافه کرد: نخستین واحد تولید نخ پلی پروپیلن استان در شهرستان دیواندره واقع شده که ظرفیت تولید سالانه آن ۲ هزار و ۴۰۰ تن است و ۵۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

او بیان کرد: با افتتاح این واحد تعداد پروانه بهره برداری صادر شده برای واحد‌های صنعتی در استان به ۹۵۰ واحد رسیده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: اشتغال اسمی این واحد‌ها ۱۸ هزار نفر و اشتغال واقعی آن‌ها هم ۱۴ هزار نفر است و برای راه اندازی این تعداد واحد هم سه هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز