وزیر کشور:

اردبیل دروازه صدور تمدن ایران اسلامی است

۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۱۳:۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۴۰۸۲۶
اردبیل دروازه صدور تمدن ایران اسلامی است
وزیر کشور گفت: هر چند که مردم به حاکمیت نظام اسلامی ما اعتماد دارند ولی کاهش اعتماد به مدیریت کشور را باید جبران و الگویی برای اداره انقلابی ایران ارائه دهیم.

به گزارش برنا از اردبیل، دکتر احمد وحیدی عصر پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار اردبیل، با تاکید بر ضرورت آبادانی ایران به دست جوانان انقلابی از طریق تحقق دولت اسلامی افزود: ما الگویی را که در سطح عالی مدیریت کشور نشان داده‎ایم، باید در سطح اجرایی در داخل استان‌ها هم نشان دهیم.

وی با اشاره به وجود فراز و نشیب در دوره‌های مختلف در حوزه مدیریت اجرایی داخل کشور ادامه داد: ما امروز باید نمونه‌ای از صلابت خود را در حوزه مدیریت اجرایی و میدانی نشان داده و با اوج دادن کشور از طریق مدیریت اجرایی انقلابی، ایران اسلامی را در شرایط الگو سازی قرار دهیم.

وزیر کشور، فرهنگ انقلاب اسلامی ایران را فرهنگ متعلق به مکتب اهل بیت(ع) برشمرد و دولت سیزدهم را دولت خود مردم و برخاسته از این فرهنگ عنوان و اضافه کرد: ما برای خدمت به مردم و ساختن کشور با انتخاب شایسته‌ترین افراد و مدیران، مسئولیت شرعی داریم.

وی با اشاره به حضور مردم در صحنه حفظ و حراست از انقلاب بیان کرد: ایران اسلامی در حوزه دفاع و امنیت خوب درخشیده و در سیاست خارجی حرف برای زدن دارد و در حوزه داخلی نیز باید همپای این درخشش حرکت کند.

وحیدی همچنین اظهار کرد: در دنیای امروز، پیام روشن انقلاب اسلامی و پیام آمریکا در سطح جهان   با هم در آویخته‌اند ولی، انقلاب اسلامی پیروز این میدان خواهد بود.

وی با بیان این که امروز تأثیر پذیری از پیام انقلاب ما را به روشنی می‌توان در عموم مردم و در جریان های پیشرو و ظلم ستیز در افغانستان، سوریه، عراق و فلسطین مشاهده کرد، گفت: امروز دشمنان این کشور به ذلت افتاده‌اند و آمریکا و دوستان جهان استکباری آنها نمی‌دانند که با ایران چه کنند و ما باید این الگوی موفق را به درستی عرضه کنیم.

 وزیر کشور در ادامه این آیین، اردبیل را دروازه صدور تمدن ایران اسلامی خواند و گفت: این خطه در دروازه حوزه تمدنی ایران بزرگ واقع شده و باید کشورهای همسایه از ما و از استان اردبیل الگو بگیرند.

وی اظهار کرد: نقش اردبیل در خدمت به مکتب اهل بیت(ع) همچنان ادامه دارد و این خطه شروع کننده بوده و ادامه دهنده و ترویج‌گر این راه روشن است.

وحیدی، با بیان این که ما با ملت جمهوری آذربایجان برادر، هم‌کیش، هم‎مسلک و هم‌مذهب هستیم و محبت اهل بیت(ع) در دل عزیزان جمهوری آذربایجان همواره موجود است، افزود: آذربایجان در حوزه تمدنی ایران اسلامی قرار دارد و آنها باید بتوانند از ما الگو بگیرند.

وی ایران را دوست و رفیق کشورهای همسایه خواند و با بیان این که مرزهای ما، مرزهای دوستی است، اضافه کرد: ما باید با همدیگر تبادل اقتصادی و رفت و آمد داشته باشیم و هیچ دلیلی ندارد که اختلاف داشته باشیم.

وزیر کشور همچنین گفت: فرهنگ ایرانی در عمق وجود همسایگان ما راه دارد و ما و ملت آذربایجان،  جدا نیستیم و باید باهم باشیم.

وی با بیان این که اگر آسیبی به مردم آذربایجان برسد ما ناراحت می شویم و اگر خاری در پای ایرانی بخلد، مردم آذربایجان ناراحت می شوند، افزود: توطئه در بین دو کشور البته بسیار است و رژیم غاصب اسرائیل و دشمنان این دوستی سعی دارد که توطئه بکنند.

وی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را دوست خواند و با اشاره به شوق و محبت آنها به اهل بیت(ع) اظهار کرد: اگر همه ملت‌های منطقه برای سربلندی اسلام عزیز در برابر دشمنان یک‌دست، هم‌صدا و هم‌پیمان شوند، می‌توانند قدرت بزرگی بسازند.

در این آیین ضمن قدردانی از خدمات چهار ساله اکبر بهنام‌جو، سید حامدعاملی به عنوان دهمین استاندار اردبیل معرفی شد

 

نظر شما