استاندار اردبیل خواستار شد:

دانشگاه در نظام تصمیم سازی حضور جدی داشته باشد

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۱۶۶۱
دانشگاه در نظام تصمیم سازی حضور جدی داشته باشد
استاندار اردبیل خواستار حضور جدی دانشگاه در نظام تصمیم سازی شد.

به گزارش برنا از اردبیل، سید حامد عاملی ۱۱مهر در نشست با اعضای شورای دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مسئولیت تعهدآور است، گفت: فعالیت های ما در دوران خدمت باید به نحوی باشد تا آیندگان نیز از نتایج آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه با مسائل سختی مواجه است، افزود: در نظر گرفتن رضایت خداوند و خدمت صادقانه باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.

عاملی با بیان اینکه جامعه باید به سمت دانشگاه سوق پیدا کند، تاکید کرد: اکنون نیاز جامعه به دانشگاه محرز شده است.

استاندار اردبیل خواستار حضور جدی دانشگاه در نظام تصمیم سازی شد و تصریح کرد: باید به نحوی باشد تا پیشرفت علم در زندگی مردم و جامعه تاثیر خود را نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه مراکز رشد و نوآوری برای حوزه های مختلف به ویژه حوزه علوم انسانی باید ایجاد شود، ادامه داد: همچنین نیاز به ایجاد اندیشکده‌ هایی در دانشگاه در حوزه های مختلف برای رفع مشکلات جامعه احساس می شود.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به پیشرفت های اخیر این دانشگاه در عرصه های ملی و بین المللی، گفت: صعود ۲۰۰ پله ای دانشگاه محقق اردبیلی در آخرین رتبه بندی جهانی تایمز ۲۰۲۲ و کسب رتبه ۵ در بین دانشگاه های کشور، قرار گرفتن در جمع ۲ هزار دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی وبومتریکس برای اولین بار، حضور شایسته در جمع برترین دانشگاه های جوان دنیا برای اولین بار، ورود تحسین برانگیز به رتبه بندی تایمز ۲۰۲۱ دانشگاه های آسیایی و افزایش تعداد مقالات پراستناد و داغ از موفقیت های اخیر این دانشگاه بوده است.

حبیبی ضمن اعلام حمایت دانشگاه محقق اردبیلی از برنامه ها و اهداف دولت، از آمادگی این دانشگاه برای پیشبرد این اهداف در عرصه های علمی و فناوری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وضعیت تحریم های ظالمانه، دانشگاه مصمم به ارتباط تنگاتنگ با صنعت است و در این راستا تقویت این ارتباط لازم و ضروری است.

عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل دانشگاه را پیشانی فرهنگی استان دانست و گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری آمادگی همکاری همه جانبه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با استانداری را دارد.

وی خواستار احیای برگزاری نشست های هم اندیشی فرهنگی و اجتماعی با حضور نخبگان استان شد و تاکید کرد: با توجه به برگزاری این نشست ها در سال های اخیر، برگزاری این نشست ها در بحث توسعه فرهنگی استان و نیز رصد آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

 

نظر شما