خراسان رضوی در اجرای نظام استانداردسازی کشور پیشگام است

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۰۸:۳۱:۵۵
کد خبر: ۱۲۴۵۹۹۲
خراسان رضوی در اجرای نظام استانداردسازی کشور پیشگام است
سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: این استان طی ۶ ماهه نخست امسال با صدور ۱۴۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی و تمدید ۲۶۳ پروانه استاندارد، عنوان پیشگام در استانداردسازی صنایع را در سازمان ملی استاندارد به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، جواد کریم پور در این خصوص اظهار کرد: در نیمه نخست امسال برنامه های اعلامی از سوی سازمان استاندارد در همه شاخصهای مورد نظر محقق شده است، از طرفی رونق صدور پروانه های استاندارد نشانگر رونق تولید و افزایش امید تولیدکنندگان خراسان رضوی به توسعه کسب و کار است.  

وی با اشاره به زیرپوشش بودن بیش از هزار و ۹۵۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به سیاحتی و زیارتی بودن خراسان رضوی بیش از ۹۰۰ واحد شهربازی و زمین بازی در سطح استان تحت نظارت کارشناسان این اداره کل است و در این خصوص طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۴۲۰ مورد بازرسی از مراکز تفریحی و شهربازی های استان علیرغم کرونایی بودن شرایط صورت گرفته است.  
سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: مطابق رویکرد دستگاه قضایی مبنی بر لزوم ایمن سازی اماکن عمومی، چهار هزار و ۱۸۹ مورد بازرسی آسانسور در اماکن دولتی و عمومی استان طی بازه زمانی یادشده توسط  کارشناسان استاندارد انجام شده که هزار و ۳۸۳ فقره از آنها  موفق به اخذ مجوز استاندارد شده اند.  
کریم پور  به انجام هشت هزار و ۱۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: نمونه برداری های انجام شده به ۱۷۶ آزمایشگاه همکار و دارای گواهی نامه معتبر در حوزه های مختلف صنعت استان ارجاع شده است.  
وی اضافه کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال ۶۷۹ فقره گواهی نامه صادراتی و ۱۹۲ فقره مجوز وارداتی صادر شده است علاوه بر این اداره کل استاندارد همه مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی را تحت کنترل خود دارد تا از ورود و خروج محصولات فاقد کیفیت در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جلوگیری شود چنانچه در همین راستا از صادرات ۲ محموله نیز به دلیل عدم رعایت موازین استاندارد جلوگیری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز