رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد:

تشکیل کلاس‌های درسی دانشگاه علمی کاربردی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۲۳:۲۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۴۶۴۵۰
تشکیل کلاس‌های درسی دانشگاه علمی کاربردی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری
محمد حسین امیدگفت: با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌های درسی دانشگاه علمی کاربردی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ امید روز چهارشنبه  در مراسم آغاز به کار کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی لرستان، اظهارکرد:  با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌های درسی دانشگاه علمی کاربردی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری تشکیل می‌شود.

او افزود: به دانشجویان، مدرسین و رؤسای مراکزی که تا امروز موفق به تزریق واکسن کرونا نشده‌اند، اعلام کرده‌ایم که در این فرصت باقی مانده این کار را انجام دهند تا با خیال راحت در کلاس‌ها شرکت کنند.

امید  با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای بیانات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، تلاش کرده که تکلیف خود را درست انجام دهد و برای کل کشور نیروهای مهارتی مورد نیاز را تربیت کند، تصریح کرد: در این راستا طرح توسعه برای استان‌ها و مناطق مختلف کشور در نظر گرفتیم تا بر اساس آن نیرو تربیت کنیم.

او عنوان کرد: در یک کار بسیار با ارزش و فشرده که قابل استفاده برای همه دستگاه‌ها است و همچنین با توافق نامه‌ها با همه استانداران کشور، در یک سال اخیر طرح آمایش را نهایی کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه الان در همه استان‌های کشور می‌دانیم که در پنج سال آینده استان به چه سمت و سویی خواهد رفت ، خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح آمایش، توسعه مراکز علمی و کاربردی و همچنین دوره‌های علمی کاربردی مدنظر قرار خواهد گرفت.

امید با اشاره به اجرای طرح مأموریت گرایی در مراکز علمی کاربردی ، تاکید کرد: بر اساس این طرح، مأموریت‌های مراکز علمی کاربردی مشخص شده و بر اساس آنها فعالیت می‌کنند.

او گفت: این امر کمک می‌کند که به صورت تخصصی دانشجویان را تربیت کنیم، وقتی بر اساس طرح آمایش است به این معنا است که زمینه‌های اشتغال در آن دیده شده و در این راستا به طور حتم دانش آموختگان ما راحت تر شغل پیدا می‌کنند، خودشان می‌توانند کارآفرینی کنند و نقشی در توسعه پایدار کشور داشته باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی: دوره تثبیت انقلاب  تمام شده و دوره توسعه پایدار و ارتقای سطح کیفیت مردم در دستور کار است و این امر نیاز با ایجاد اشتغال امکان پذیر می‌شود.

او با اشاره به پذیرش ۱۰۶ هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی طی امسال، یادآورشد: ممکن است تعدادی از اینها از حضور در دانشگاه منصرف شده باشند، با این اوصاف با این دانشجویان، تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در سال جاری حدود پنج هزار کد رشته محل داشتیم،تصریح  کرد: اینها بر اساس طرح مأموریت گرایی مشخص شده‌اند و هر سال در دانشگاه علمی کاربردی این پویایی وجود دارد که رشته‌هایی که جامعه به هر دلیلی از آنها استقبال نمی‌کند را حذف کند، هر سال بیش از ۱۰۰ رشته در دانشگاه حذف و بیش از ۱۰۰ رشته جدید جای آنها را می‌گیرد.

اوادامه داد: در سال جاری ۸۰۰ کد رشته محل جدید داشتیم و این نشان دهنده پویایی دانشگاه و همچنین هماهنگی با نیازهای جامعه است، اجرای طرح آمایش در این زمینه به ما کمک بیشتری می‌کند.

امید با اشاره به برنامه ریزی برای داشتن رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علمی کاربردی ا نیز یادآورشد: این امر به صورت محدود در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: این امر نیز به صورت پروژه محور در دستور کار است، نیازها به وزارت علوم اعلام شده و در حال مذاکره هستیم، امیدواریم به صورت خیلی محدود در این رابطه به جمع بندی برسیم، عمدتاً در این راستا نیز دوره‌هایی که ۱۰۰ درصد مهارتی و پروژه محور هستند را خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز