کارزار سنندجی ها برای آب شرب، وزیر نیرو را به کردستان آورد

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۱۰:۴۱:۱۹
کد خبر: ۱۲۵۷۵۷۰
کارزار سنندجی ها برای آب شرب، وزیر نیرو را به کردستان آورد
علی‌اکبر محرابیان روز سه‌شنبه برای اطلاع از آخرین وضعیت، پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آب، فاضلاب و برق به کردستان سفر خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رییس شورای اطلاع رسانی صنعت آب و برق کردستان گفت: وزیر نیرو روز سه‌شنبه برای بازدید از چند طرح نیمه‌تمام آبرسانی و برق و اطلاع از روند پیشرفت پروژه‌ها، به این استان سفر می‌کند.

وی اضافه کرد: مهمترین پروژه‌های که مورد بازدید وزیر نیرو قرار می‌گیرد، طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج بوده که تاکنون فقط سه کیلومتر آن لوله‌گذاری شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: این پروژه ۲۷ کیلومتر طول دارد که عملیات آماده سازی ۲۱ کیلومتر آن انجام، ۶ کیلومتر حفاری اجرا و برای بهره‌برداری از آن ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رسولی تبار بازدید از سد عباس آباد بانه را از دیگر برنامه‌های مهم وزیر نیرو اعلام کرد و افزود: این سد پیش از این به صورت موقت آبگیری و از ردیف اعتباری بودجه سالانه خارج شده است و تکمیل آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به بازدید محرابیان از سد چراغ ویس سقز، ادامه داد: این سد نیز به طور موقت آبگیری شده و مراحلی برای بهره‌برداری از آن باقی مانده و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری نیاز است.

رییس شورای اطلاع رسانی صنعت آب و برق کردستان اضافه کرد: بازدید از سد قوچم و آبرسانی به دشت‌های قروه و دهگلان، سد امیرآباد، تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج، تصفیه‌خانه های آب دیواندره و مریوان، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت سنندج، ۴۰۰ کیلوولت آبیدر سنندج و شرکت در جلسه شورای مدیران صنعت آب و برق کردستان، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه علی‌اکبر محرابیان به استان است.

 

نظر شما