مدیرکل قرآن و عترت آموزش و پرورش:

۲۰ هزار روحانی در مدارس کشور فعالیت دارند

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۰۹:۵۱:۲۳
کد خبر: ۱۲۵۹۰۶۲
۲۰ هزار روحانی در مدارس کشور فعالیت دارند
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون 20 هزار روحانی به عنوان امام جماعت در مدارس کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ میکائیل باقری شامگاه سه شنبه در پیش اجلاسیه استانی نماز و آئین تجلیل از فعالان قرآن، عترت و نماز استان کردستان اظهار کرد: برپایی نماز جماعت اول وقت در مدارس از اولویت‌های این وزارتخانه بوده و در این راستا بهسازی و نوسازی نمازخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در امر برگزاری نماز جماعت ظهر در مدارس کشور ۲۰ هزار روحانی و ۴۵ هزار معلم نقش آفرینی می‌کنند و امیدواریم پس از اتمام همه گیری کرونا و بازگشت فعالیت مدارس به روال عادی شاهد برپایی نماز جماعت در تمامی مدارس باشیم.

باقری از انسجام مثال زدنی مجموعه برپایی نماز جماعت مدارس در استان کردستان تقدیر کرد و گفت: این مهم زمینه ساز مشارکت گسترده دانش آموزان در اقامه این واجب الهی بوده است.

وی برپایی اجلاسیه های نماز و تقدیر از فعالان این عرصه را امری مهم در تقویت معنویات در سطح مدارس عنوان کرد و گفت: امیدواریم فعالیت‌های قرآنی به لحاظ کمی و کیفی در سطح مدارس استان کردستان افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: باید بهترین جای مدرسه را به نمازخانه اختصاص داد و اقامه نماز را در میان دانش‌آموزان نهادینه کرد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: باید بهترین جای مدرسه را به نمازخانه اختصاص داد و به دانش‌آموزان یاد دهیم که همواره به خواندن نماز اول وقت توجه داشته باشند و این مهم را در میان خانواده‌و دوستانشان ترویج نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز فقط به منزله خواندن آن نیست بلکه تأثیر گذاری و فراگیری آن بوده و باید تلاش شود این مهم در مدارس و درمیان دانش‌آموزان نهادینه شود.

در پایان این مراسم از دستگاه‌های برتر در حوزه اقامه نماز و دانش آموزان و معلمان فعال در امر قرآن، عترت و نماز تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز