استاندار اردبیل:

رفع قوانین دست و پاگیر با خرد جمعی امکان پذیر است

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۰:۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۲۵۹۰۷۷
رفع قوانین دست و پاگیر با خرد جمعی امکان پذیر است
استاندار اردبیل گفت: برخی قوانین دست و پاگیر در حوزه سرمایه گذاری وجود دارد و در صورتی که این قوانین مخل سرنوشت مردم باشند، با خرد جمعی برای حل و رفع آن اقدام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: هدف از اقدامات و برنامه ریزی ها در راستای تسهیل سرمایه گذاری و رونق تولید ، خدمت به مردم و حل گرفتاری جوانان بوده و تلاش می شود با همکاری مدیران و حوزه قضایی روند سرمایه گذاری در استان بیش از پیش بهبود یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل مطرح شده مردم استان در ملاقات مردمی ، بحث اشتغال و معیشت است، افزود: نباید به بهانه برخی موضوعات پیش پا افتاده روند سرمایه گذاری ، تولید و اشتغال در استان کند شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: باید با پرهیز از نگاههای جزئی و بخشی به سرمایه گذاری ، از نظرات و دیدگاه های همه گروه های مرتبط با سرمایه گذاری اعم از دستگاه های اجرایی دیربط، حوزه قضایی و تولید کنندگان استفاده شود.

عاملی در ادامه با تاکید بر اعمال مصوبات ستاد تسهیل استانی از سوی بانک ها ، گفت: بر اساس ابلاغ ستاد تسهیل ملی ، مصوبات استانی این ستاد برابر مصوبات ملی بوده و در اجرای آن نباید کوتاهی شود.

وی همچنین با اشاره به برخی تغییرات کاربری به نفع تولید ، خواستار همکاری دستگاه قضایی برای طی شدن روند اخذ کاربری مربوطه از سوی تولیدکننده شد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تخلفات انجام گرفته در خصوص ساخت و ساز بی رویه در منابع طبیعی گفت: به صورت جدی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز ورود می شود.

حجت الاسلام کثیرلو افزود: می توان با تغییر کاربری زمین و فضاهای بین راهی که جزو منابع طبیعی و ملی نیستند ،برای احداث خانه باغ ها به مردم مجوز صادر کرد تا علاوه بر حفظ منابع ملی ، فضاهای سبز نیز افزوده شود.

وی گفت: با حضور مستمر در این ستاد و همفکری ،مشکلات قابل حل را برطرف می کنیم. با واحدهایی هم که قصد انحراف از قانون دارند، برخورد می شود.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه سبلان پارچه بیان کرد: با اینکه تولید در این واحد آغاز شده و باید ادامه یابد ، از سوی دیگر مطالبات وصول نشده بانک هم باید پرداخت شود.

در این جلسه مشکلات ۱۳ طرح و واحد تولیدی در حوزه های بانکی، تامین زیرساخت ها و مجوزهای راهداری بررسی و راهکارهای لازم اتخاذ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز