بلواری در سنندج به نام شهیده فاطمه اسدی نامگذاری شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۰:۳۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۰۷۹۱
بلواری در سنندج به نام شهیده فاطمه اسدی نامگذاری شد
رییس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: بر اساس مصوبه این شورا، بلوار 36 متری اتصال میدان امام رضا به کمربندی اسلام آباد به نام شهیده فاطمه اسدی نامگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ فرزاد زارعی روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: از آنجاکه پیکر مبارک شهیده فاطمه اسدی نخستین بانوی مفقود الاثر کشور بعد از 37 سال؛ تفحص و شناسایی شده و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهیده بزرگوار نامگذاری یکی از معابر در سنندج به نام این شهیده در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در زمینه مزین کردن نام کوچه‌ها و معابر با نام شهیدان والامقام افزود: در دور پنجم شورای شهر این مهم با جدیت پیگیری شده و نام تعدادی از معابر در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام، با نام شهیدان نامگذاری شد.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج یادآور شد: بر همین اساس بلوار ۳۶ متری اتصال میدان امام رضا به کمربندی اسلام آباد نیز به دلیل اینکه این بانوی شهیده از اهالی دیواندره بوده بر اساس مصوبه شورای شهر به نام شهیده فاطمه اسدی نامگذاری می‌شود.

وی افزود: امروزه نامگذاری معابر و خیابان ها با نام شهدای بزرگوار کمترین کاری است که می توان به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان انجام داد شاید بتوان گوشه کوچکی از فداکاری و از خود گذشتگی آنان را جبران کرد.

شهیده فاطمه اسدی در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۳ بعد از تحمل یک ماه اسارت و شکنجه ضد انقلاب توسط عناصر یکی از گروهک های معاند تیرباران شد.

در جریان عملیات کاوش پیکر مطهر شهدا توسط گروه‌های تفحص، پیکر مطهر این بانوی شهیده در ارتفاعات چهل چشمه کردستان پیدا شد و قرار است روز سه شنبه ۲۵ آبان در جوار آرامگاه بی بی هاجر خاتون سنندج به خاک سپرده شود.

 

نظر شما