شمس اللهی:

میانگین ضریب نفوذ گازرسانی در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۰۹:۲۷:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۲۲۶۴
میانگین ضریب نفوذ گازرسانی در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه میانگین ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری و روستایی ایلام بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری و روستایی استان ایلام به ترتیب ۱۰۰ و ۹۷ درصد است.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام عباس شمس اللهی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه شرکت گاز استان ایلام در طول چند سال گذشته تعداد قابل توجهی از روستاهای استان را گازدار نموده است، افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ روستا در مناطق مختلف استان  ایلام گازدار شده‌است.

وی با بیان اینکه هم اکنون همه شهرهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار داشت: گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان در وضعیت مطلوبی قراردارد و حتی بالاتر از میانگین کشوری است و تلاش می‌شود که روستاهای باقیمانده که دارای قابلیت گازرسانی هستند در کوتاهترین زمان ممکن گازرسانی شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش از نماینده ولی فقیه در استان خواست با توجه به نزدیک شدن فصل سرما درخصوص استفاده بهینه از مصرف گاز و صرفه جویی از طریق تربیون نماز جمعه به مردم اطلاع رسانی شود تا سایر هموطنان بتوانند از این نعمت الهی استفاده کنند.

شمس اللهی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما برای جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش، رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی الزامی است و هموطنان می‌بایست قبل از راه اندازی و استفاده از وسایل گرمایشی از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل کنند.

شمس اللهی گفت: مدیریت مصرف از سوی مشترکین، برنامه‌ریزی مناسب در انجام‌ تعمیرات پیشگیرانه تاُسیسات و تجهیزات و نیز تلاش مضاعف نیروهای شرکت گاز از عوامل تاُمین پایدار گاز در آستانه ورود به فصل سرما است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: در راستای تحقق نامگذاری سال‌جاری و کمک به توسعه صنایع از بدو گازرسانی به استان تاکنون بیش از یکهزار واحد صنعتی در اقصی نقاط استان گازدار شده است.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این دیدار از خدمات شرکت گاز به مناطق شهری و روستایی استان قدردانی کرد و گفت: در نتیجه تلاش‌ها و زحمات کارکنان شرکت گاز استان، ضریب نفوذ گازرسانی به مناطق شهری و روستایی ایلام بالاتر از میانگین کشوری است.

حجت الاسلام الله نور کریمی‌تبار با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در کشور ۹۵ درصد می‌باشد که این مهم در استان ۹۸ درصد است، افزود: انتظار می‌‌رود با تلاش جهادی، این تعداد روستاهای باقیمانده هم گازدار شوند که همه آحاد مختلف استان بتوانند از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت گازرسانی به نقاط مختلف استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این مهم با تلاش جهادی مجموعه شرکت گاز استان محقق شده است، اظهار داشت: امروزه استفاده از روش‌های سنتی برای گرما، تهیه غذا و غیره امکان پذیر نیست و در حال حاضر، ارزانترین سوخت موجود گاز است و این برای مردم با صرفه‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه شرکت گاز استان با گازرسانی به مناطق روستایی باعث حفظ محیط زیست، جلوگیری از قطع درختان و محرومیت‌زدایی می‌شود، تصریح کرد: با تلاش‌های کارکنان شرکت گاز استان، اکثر مناطق روستایی گاز استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و انتظار می‌رود که این خدمات در سایر روستاهای باقیمانده نیز استمرار داشته باشد.

نظر شما