امام جمعه ایلام: نماز جمعه قرارگاه دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی است

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۰۹:۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۷۹۶۲۶
امام جمعه ایلام: نماز جمعه قرارگاه دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نماز جمعه یکی از پایگاه هایی است که جزو لاینفک مکتب دینی ماست و قرارگاه و پایگاه معنوی در جامعه اسلامی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، حجت الاسلام  الله نور کریمی تبار در آئین معارفه امام جمعه شهرستان بدره در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان، نماز جمعه را جزو جدایی ناپذیر حکومت اسلامی دانست و افزود: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی مومنان و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است که تمامی فعالیت فرهنگی و دینی را منسجم و هدایت می کند که وجود یک فرمانده فرهنگی توانمند و عالم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برای یک شهرستان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه هر شهرستان زبان گویای مردم و مطالبات آنان را به گوش مسئولان می رساند و می توانند بسیاری از مسائل را حل و فصل کنند،اظهار داشت: همه باید گوش به فرمان خداوند متعال باشیم تا الطاف باری تعالی شامل حال همه ما شود و به سعادت برسیم.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در تهاجم فرهنگی به دنبال ضربه زدن به ارزش ها و باورهای دینی ما هستند، در هر شهرستان و منطقه ای، فرمانده ای نیاز است که هماهنگی لازم را در بین نیروهایی که دغدغه فرهنگی و دینی دارند را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه زبان گویای مردم است و ارتقا معنویت و بصیرت مردم تلاش می کند و پیگیر مطالبات مردم است، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام دیناری به لحاظ علمی و حوزوی در سطوح بالای علمی قرار دارند و امید است که با تلاش و همت ایشان، با روحیه انقلابی زمینه های لازم را برای وحدت هر چه بیشتر در میان مردم و مسولان شهرستان  را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم ما، مردمی هستند که شایستگی خود را در دفاع از اسلام و انقلاب به خوبی نشان داده اند و در طول تاریخ چنین مدافعانی در دفاع از مکتب تشیع وجود نداشته است‌.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی فراز و فرودهای زیادی داشتیم که شاید خطرناکترین آنها فتنه 88 بود، اگر نقش مقام معظم رهبری در تبیین فتنه و حضور و پشتیبانی مردم در خنثی شدن توطئه های دشمنان نبود، معلوم نبود دشمنان چه نقشه های شومی را اجرا می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم ما وقتی فهمیدند که این جریان حق نیست و باطل است، صف خود را فتنه گران جدا کرده و حماسه بزرگ نهم دی را رقم زدند، دادند و آب رحمانی بر این آتش فتنه که دشمن برپا کرده بود، فرود آمد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دشمن تمام امکانات خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی و ملت ایران اسلامی و بدبین کردن مردم از نظام با انواع فشارها و تهدیدات از جمله تحریم اقتصادی و جنگ نرم به کار بسته است،افزود:دشمن جرات رویارویی مستقیم با نظام اسلامی و ملت ایران را ندارند که این از عظمت مردم و پایداری و پایمردی و وفاداری ملت ایران به انقلاب اسلامی است و این وعده الهی است که بعد از سختی و مشکلات، حتما گشایش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اینکه بصیرت و روشنگری مردم انقلابی ایران در حماسه 9 دی توطئه فتنه گران را خنثی و موجب شد آنان از رسیدن به اهداف شوم خود ناکام شوند،اظهار داشت: حماسه 9 دی لبیک مردم به دعوت مقام معظم رهبری برای جدا شدن از صف فتنه گران بود و در آن روز مردم وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کردند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ایران اسلامی پس از انقلاب تاکنون فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته که غائله سال 88 توسط فتنه گران و با حمایت غربی ها از مهم ترین آنان بود که با بصیرت و انقلابی گری مردم فتنه شوم آنان سرانجامی جز شکست نداشت،افزود: پشتیبانی مردم از آرمان های انقلاب و نظام روز به روز موجب استحکام نظام و انقلاب می شود و با این مردم و نخبگان کشور آینده بسیار روشن و امیدبخش است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز