رفع تداخل بیش از ۷۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۰:۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۷۹۷۵۰
رفع تداخل بیش از ۷۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از رفع تداخل بیش از ۷۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ملی استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی ، رضا احمدنژاد گفت:  تاکنون از مجموع ۱۷۳ پلاک نقشه برداری شده به منظور رفع تداخلات که در دست بررسی کمیسیون‌ استانی قرار گرفته ،  ۷۷ هزار و ۵۲۳ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده و به عنوان اراضی اشخاص لحاظ شده است.

احمد نژاد با اشاره به اینکه رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرار دارد ، افزود : اجرای طرح رفع تداخل اقدامی برای کاهش نگرانی بهره برداران و به نفع اراضی ملی و کشاورزان است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: اخیرا نیز بر اساس ارزیابی های انجام شده از سوی ستاد ارزیابی عملکرد سازمان امور اراضی کشور، مدیریت امور اراضی استان آذربایجان‌غربی رتبه اول کشوری در زمینه شاخص تثبیت مالکیت و ساماندهی اراضی و رتبه دوم در شاخص واگذاری و نظارت بر اجرای طرح‌های مدیریت امور اراضی را در سال ۹۹ کسب کرده است.

احمد نژاد تصریح کرد: دراین بازه زمانی به منظور شناسایی و تعیین تکلیف اراضی بایر موضوع مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تعداد ۱۶۴ مورد اراضی بایر در سطح ۳۰۶ مورد و در جهت تثبیت مالکیت و صدور سند اراضی کشاورزی نیز اراضی ۱۲ نفر از متصرفین اراضی دولتی در سطح ۵.۵۶ هکتار شناسایی و تعیین تکلیف شدند.

وی  افزود: اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح ۱۴۹ هزار هکتار از پلاکهای رفع تداخل شده و ۵۰ هزار هکتار از پلاک هاییی که تا کنون کاداستر اجرا نشده نیز از ابتدای سال جاری تا کنون عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: در راستای ساماندهی اراضی و پیگیری برای صدور اسناد مالکیت زمین های کشاورزان،  باید تداخل اراضی کشاورزی با اراضی منابع ملی مطابق قانون و آیین نامه، منحصرا از طریق کمیسیون رفع تداخلات حل و فصل شود.

احمد نژاد ادامه داد: قانون در ماده ۵۴ رفع موانع تولید رقابت پذیر تاکید دارد که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به رفع تداخل اجرای قوانین و مقررات موازی در  پلاک های اراضی در سطح کشور اقدام کند، که با اجرای این امر نسبت به تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی و دولتی و همچنین صدور اسناد کشاورزی برای کشاورزان و تولیدکنندگان اقدام می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز