آذربایجان‌غربی، شرایط لازم برای توسعه سوارکاری را داراست

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۸:۵۶:۰۱
کد خبر: ۱۲۸۰۰۸۶
آذربایجان‌غربی، شرایط لازم برای توسعه سوارکاری را داراست
رئیس فدراسیون سوارکاری، شرایط استان آذربایجان‌غربی را در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه این رشته محیا دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری که به ارومیه سفر کرده است در حاشیه برگزاری کلاس آموزشی شیوه نگهداری اسب‌های ورزشی به خبرنگاران گفت: دیدار با پیشکسوتان، بازدید از اسب‌های این استان و گفت و گو با مدیرکل ورزش و جوانان استان و دیدار با سرپرست جدید هیات سوارکاری آذربایجان‌غربی را از برنامه‌های سفرش به این استان برشمرد.

خلیلی شرایط سوارکاری کشور را قابل قبول عنوان و با اشاره به مشکلات مالی موجود گفت: علی رغم مشکلات و شرایط کنونی، چهار سوارکار از کشورمان در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت که سه سوارکار هم اکنون در مسابقات سی اس آی ۵ ستاره امارات حضور دارند.

وی اضافه کرد: گرچه سوارکاران کشورمان شرایط حرفه ای و قابل قبولی دارند اما با وجود شرایط نابرابر، از نظر شرایط اسب‌ها در مقابل حریفان خارجی ضعیف تر هستیم با این حال با استعدادیابی، برگزاری دوره‌های آموزشی و تلاش‌های انجام گرفته بدنبال کاهش فاصله و رونق بیشتر سوارکاری هستیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ باشگاه و ۴۰هزار اسب در کشور داریم و رونق این رشته در کشور ادامه دارد.

وی  ایجاد میدان استاندارد و توسعه زیرساخت را از نیازهای استان آذربایجان‌غربی برای رسیدن به شرایط مطلوب برشمر و افزود: فدراسیون آماده ارائه کمک‌های حمایتی و آموزشی است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز