تقویت و گسترش مراکز خدمات واکسیناسیون برای جلوگیری از شروع پیک ششم

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۱۰:۴۱:۴۴
کد خبر: ۱۲۸۱۲۸۵
تقویت و گسترش مراکز خدمات واکسیناسیون برای جلوگیری از شروع پیک ششم
دبیر قرارگاه مدیریت کرونای استان خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به شناسایی نمونه های مبنی بر چرخش سویه اومیکرون در سطح جامعه، تقویت و گسترش مراکز خدمات واکسیناسیون برای جلوگیری از شروع پیک ششم در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر انجیدنی با اشاره به اینکه بعد از شناسایی اولین مورد سویه اومیکرون در مشهد و مثبت شدن  نمونه های بعدی، قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت 24 ساعته فعال شد، خاطر نشان کرد: مسئولان و کارشناسان کمیته های بهداشت و درمان در شیفت های صبح و عصر به بازدید مراکز منتخب کرونا، مراکز واکسیناسیون، درمانگاه ها و مطب های سطح شهر پرداختند و مشکلات احتمالی را  بررسی کردند، همچنین جلسات قرارگاه  به صورت روزانه با حضور ریاست دانشگاه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تقویت مراکز واکسیناسیون برای تکمیل واکسیناسیون عمومی مردم نیز در دستور کار قرار گرفت، زیرا زمان طلایی دریافت واکسن دو یا سه هفته آینده است چراکه پیش بینی می شود از دو یا سه هفته آینده، درگیر موج بعدی با سویه اومیکرون می شویم.

دکتر انجیدنی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل ها در همه صنوف باید جدی گرفته شود، عنوان کرد: موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در مدارس  مورد تاکید در ستاد استانی و ملی  است؛ علاوه براین بحث نظارت بر رعایت پروتکل ها با همکاری سایر نهادها به جدیت دنبال می شود.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونای استان خراسان رضوی با بیان اینکه کمیته های دانشجویی و  فرهنگی و نیروهای جهادی هم کماکان فعال هستند و کمیته اطلاع رسانی نیز در خصوص ترغیب مردم به رعایت پروتکل از جمله استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون فعالیت می کند، گفت:  تلاش می شود با اقدامات مختلف در کمیته ها و در سطح جامعه به سمت پیک ششم  پیش نرویم اما اگر این موضوع اتفاق افتاد حتما سعی می کنیم در بحث پیشگیری و اقدامات مربوط به کمیته درمان آمادگی خود را حفظ کنیم .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام بیمارستانها در شرایط آماده باش به سر می برند، گفت:  در تمام بیمارستانها بخشی از تخت ها برای بیماران کرونا در نظر گرفته می شود و مراکز درمان سرپایی از ورودی بیماران بستری جدا می شود.

دکتر انجیدنی با بیان اینکه بین 40 تا 50 درمانگاه سطح شهر کاندید ارایه تست رپید با شرط ثبت در سامانه سینا و با تعرفه اعلام شده هستند، گفت: امیدواریم با انجام تست های رپید از تجمع مردم در مراکز منتخب کرونا جلوگیری کنیم تا علاوه بر ویزیت، تست رپید نیز برای مردم انجام شود.

وی بیان کرد: در کنار این موضوع در بحث ستاد استانی، جلسه هماهنگی با قرارگاه های پنج دانشگاه استان، برای هماهنگی بیشتر، بررسی مشکلات از جمله مشکلات در خصوص تست رپید، بیمه ها و مراکز درمانی سرپایی برای تزریق رمدسیویر برگزار شد. انتهای پیام

 

نظر شما