معاون امور جوانان: جوانان کردستانی نیازمند حمایت و توجه ویژه هستند

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۱۰:۴۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۸۲۲۳۳
معاون امور جوانان: جوانان کردستانی نیازمند حمایت و توجه ویژه هستند
معاون امور جوانان گفت: جوانان استان با توجه به جمعیت و نیازمندی و توانمندی‌ها بالقوه باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرند.
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان بابیان این موضوع که ستادهای ساماندهی امور جوانان در راستای سیاست گذاری ، برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان در دستگاه های اجرایی با گستره استانی مشغول فعالیت هستند، افزود؛ این ستادها در سال های اخیر ضمن ارائه پژوهش ها و مطالعاتی قابل استناد که می تواند در تصمیمات راهبردی استان تاثیرات مثبتی بگذارد، فعالیت های مناسب و مشخصی ارائه داده اند.
 
وی ادامه داد؛ نیاز جوانان به صورت کلی و در سطح ملی نیازهایی همچون مسکن، ازدواج و اشتغال و ... است اما باید این موضوع را اضافه کرد که جوانان کردستانی بسیار عمیق تر و پررنگ تر این کمبودها و نیازها را درک کرده اند.
 
گلاویژ فتاحی تصریح کرد؛ آنچه آمارها نشان می دهند این است که با توجه به جمعیت جوانان استان و در نظر گرفتن میانگین سنی جوانی که دوره تعیین و پاسخگویی وضعیت در حوزه های مختلف جزو نیاز و دغدغه های آنها است دبیرخانه ستاد به طور کلی ستاد ساماندهی نیازمند آمار به روز و نرخ های دقیق جمعیتی در ارتباط با وضعیت اشتغال ، تحصیلات تکمیلی، نرخ بیکاری، وضعیت تاهل و حدود و نوع مهارت و توانمندی جوانان استان است.
 
وی اذعان کرد؛ ما به عنوان معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان جدا از برگزاری جلسات ستاد ساماندهی، جلسات تخصصی متعددی را با جوانان و اعضای سازمان های مردم نهاد برگزار کرده ایم و با دردهای آنها بسیار آشنا هستیم و با درنظر گرفتن اینکه بسیاری از مسئولین استان بومی هستند و نگاه دغدغه مندی به این مسائل دارند امیدواریم که در امور جوانان استان رویدادهای موثر و ماندگاری اجرا شوند.
 
معاون امور جوانان دستگاه ورزش و جوانان استان به آمار جمعیتی جوانان نسبت به جمعیت کل استان کردستان در آخرین سرشماری که در سال 1395 انجام شده گریزی زد و گفت؛ سن جوانی در همان سال 15 تا 29 سال درج شده است که با همان تعریف از سن جوانی بازهم کمبودهای زیادی وجود دارد.
وی جمعیت فعال استان را در این سرشماری را 170849 نفر اعلام کرد که از این تعداد جمعیت جوانان شاغل 116711 نفر هستند و جمعیت جوانان بیکار نیز 54138 نفر اعلام شده اند که طبق این آمار نرخ اشتغال 31/68 درصد و نرخ بیکاری نیز 69/31 درصد عنوان شده است.
 
فتاحی تاکید کرد؛ آمارهای ارائه شده مربوط به سال 1395 بوده و قطعا این آمارها دستخوش تغییراتی برای حال حاضر جمعیت شده اند که امروز با ارائه و اجرای دو پروژه مکمل در دستورکار این جلسه و تصویب آنها در به روز رسانی این آمار کمک شایانی خواهد شد.
 
معاونت امور جوانان برگزاری جشنواره استعدادیابی لاوانی ژیهات(جوانان شایسته) که در آن تمامی جوانان استان با هر نوع شرایط و هر نوع مهارت در سراسر گستره جغرافیایی استان کردستان با هدف تکمیل بانک اطلاعاتی استان، داده هایی از وضعیت آنها شناسایی و معرفی خواهند شد را یکی از این دو پروژه عنوان کرد.
 
وی همچنین اجرای پلتفرم سامانه جامع وضعیت جوانان استان که در آن اطلاعات جوانان بارگذاری شده و در اختیار دستگاه ها و نهادهای اشتغالزایی قرار داده می شوند را از دیگر پروژه های این معاونت عنوان کرد.
 
فتاحی افزود؛ این دو پروژه در یک راستا و با یکدیگر ارتباط داشته و به نوعی از داده های جشنواره برای پیشبرد اهداف پلتفرم سامانه جامع جوانان استفاده خواهد شد.
 
گفتنی است؛ در ادامه جلسه ستاد ساماندهی پروژه جشنواره جوانان ژیهات از سوی دبیر سازمان مردم نهاد "لبخند بسازیم" معرفی و از لوگوی جشنواره رونمایی شد و پلتفرم سامانه جامع وضعیت جوانان توسط مهندس رئوف رحیمی مشاور عالی کارگروه اشتغالزایی استان برای اعضای ستاد تشریح و تبیین شد.

 

نظر شما