تیم کشتی فرنگی بیجار قهرمان مسابقات استانی شد

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۰۹:۴۸:۱۴
کد خبر: ۱۲۸۶۲۰۸
تیم کشتی فرنگی بیجار قهرمان مسابقات استانی شد
رییس هیات کشتی بیجار گفت: تیم بیجار قهرمان مسابقات استانی کشتی فرنگی جوانان شد که با حضور هشت تیم از استان کردستان در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ عباس قمرنیا اظهار داشت: پس از پایان مسابقات کشتی فرنگی جوانان در سالن ۲ هزار نفری زنده یاد اوسط چراغعلی پور بیجار، تیم کشتی گیران جوانان بیجار با کسب امتیاز ۱۹۰ به مقام قهرمانی تیمی رسید.

وی افزود: پس از تیم کشتی جوانان بیجار، به ترتیب تیم کشتی سنندج با ۱۷۵ امتیاز و تیم کشتی سقز با کسب ۱۱۰ امتیاز به مقام دوم و سوم این دوره از مسابقات رسیدند و کاپ قهرمانی به تیم بیجار تقدیم شد.

رییس هیات کشتی بیجار گفت: کشتی گیران جوان بیجار با غیرت و تعصب توانستند در این دوره از رقابت ها سه طلا، ۲ نقره و ۶ مدال برنز کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه هشت تیم کشتی گیر جوانان از استان کردستان، شهرهای سنندج، قروه، بانه، مریوان، دهگلان و سقز به همراه مربیان، سرپرستان، داوران و مسوولان این رشته ورزشی بمدت یک روز در وزن های ۵۵، ۶۰، ۶۳، ۶۷، ۷۲، ۷۷، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف هم رفتند گفت: ۵۶ ورزشکار کشتی گیر در قالب تیم های ورزشی شامل شهر سنندج ۲ تیم و سایر شهرها هر کدام یک تیم از صبح امروز ساعت ۱۰ و تا شامگاه به رقابت با یکدیگر پرداختند.

قمرنیا ادامه داد: موقعیت جغرافیایی بیجار مهد و خواستگاه کشتی است و جوانان این دیار استعداد و توان بالقوه ای در این رشته مهیج و پهلوانانه دارند.

وی افزود: تیم بیجار با ۱۳ کشتی گیر جوان و حرفه ایی در این دوره شرکت کرده است که از نظر آمادگی جسمانی و فنون کشتی گیری در سطح عالی است.

 حدود ۲۰۰ کشتی گیر خردسال، نوجوان و جوان در شهرستان بیجار زیر نظر مربیان با تجربه و مجرب فعالیت ورزشی دارند و مهارت آموزی آنها رشد چشمگیری دارد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما