برگزاری جشن بزرگ رمضان در روستای جهانی پالنگان

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۰۹:۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۴۲۰۵
برگزاری جشن بزرگ رمضان در روستای جهانی پالنگان
فرماندار شهرستان کامیاران از هنرنمایی هزار دف نواز در قالب جشن بزرگ رمضان به مناسبت عید سعید فطر در روستای پالنگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ مسعود الماسی در گفتگو با خبرنگاران گفت: جشن بزرگ رمضان در روستای پالنگان به همت فرمانداری، بخشداری مرکزی، شهرداری، شورای اسلامی، دهیاری و با حمایت پایگاه میراث جهانی هورامان و حوزه هنری انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می گردد.

وی با اشاره به ظرفیت های پالنگان برای میزبانی این رویداد فرهنگی، اظهار داشت: منظر تاریخی روستا و بافت بکر پلکانی آن، پالنگان را به یکی از مقاصد گردشگرپذیر میراث جهانی هورامان تبدیل کرده است.

الماسی با بیان اینکه در برگزاری این جشن بزرگ رمضان پالنگان از تجارب حوزه هنری و حمایت های ارزشمند پایگاه میراث جهانی هورامان بهره مند می شویم، گفت: پالنگان در این روز میزبان جمعی از مدیران، مفاخر، روحانیون و علمای منطقه کردستان خواهد بود.

فرماندار شهرستان کامیاران افزود: این جشن با حضور گروه های برتر موسیقی کردستان و کرمانشاه با اجرای گروه دف نوازی و تنبور نوازی زمینه رونق گردشگری رویدادمحور را در منطقه فراهم می کند.

وی معرفی ظرفیت های دینی و عرفان نهفته در فرهنگ مردم هورامان را از دیگر محورهای جشن هزار دف پالنگان عنوان کرد و گفت: با همراهی صداوسیما و رسانه های داخلی و خارجی تلاش می کنیم بازتاب خوبی از این رویداد داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما