استاندار مازندران: کشاورزی اولویت اول نظام و دولت برای توسعه استان است

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۱۱:۴۷:۴۱
کد خبر: ۱۳۲۴۷۵۸
استاندار مازندران: کشاورزی اولویت اول نظام و دولت برای توسعه استان است
استاندار مازندران در اولین نشست هم اندیشی با تشکل های بخش کشاورزی استان، گفت: سیاست اصلی مدیریت بخش کشاورزی استان باید تغییر نگاه سنتی به صنعتی باشد ‌تا شاهد بالابردن بهره وری در این بخش باشیم. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ،  سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در اولین نشست هم اندیشی با تشکل های بخش کشاورزی استان با عنوان اینکه در حکمرانی اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) از کشاورزان بعنوان مایه افتخار کشور نام بردند، افزود: امنیت غذایی بعنوان یکی از مولفه های مهم اقتدار ملی است و کشاورزان ما تامین کننده امنیت غذایی کشور هستند.

حسینی پور، خاطرنشان کرد: سیاست های دولت در بخش کشاورزی، سیاست حمایتی است و رئیس جمهور از روز اول یکی از سیاست های اصلی خودشان را حمایت از بخش کشاورزی قرار دادند.

استاندار، با اشاره به این که ریل گذاری کشور که توسط مقام‌ معظم رهبری انجام می شود، چند سالی است که معطوف به بخش کشاورزی است، ادامه داد: در سیاست های کلان کشور، سال های سال اقتصاد کشور بر پایه نفت و بازرگانی پایه گذاری شده بود ولی چندسالی است با ابلاغی که در فرآیندهای کلی کشور داشتند، نگاه معظم له این است که بخش کشاورزی باید جایگزین نفت شود.

وی گفت: با توجه به اینکه براساس آمار و ارقام، بخش کشاورزی رونق زیادی داشته است و با توجه به ریل گذاری های صورت گرفته برای اقتصاد کشور، بخش کشاورزی باید خودش را به تولید دلاری نزدیک کند. کشاورزان باید از دانش جدید و کارشناسان متخصص در حوزه کشاورزی استفاده کنند که امری اجتناب ناپذیر است و هرچقدر مقاومت کنیم در روش سنتی کشاورزی چیزی جز عقب نگه داشتن بخش کشاورزی یافت نخواهد شد و سیاست اصلی مدیریت بخش کشاورزی استان باید تغییر نگاه سنتی به صنعتی باشد ‌تا شاهد بالابردن بهره وری در این بخش باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران، اظهار کرد: کشاورزی اولویت اول کشور در استان و اولویت نخست مازندران است و همه باید در اجرای سیاست های مرتبط با این حوزه اهتمام جدی نمایند و صنعت و گردشگری با ظرفیت های بالا دیگر اولویت های استان بریا توسعه هستند.

وی افزود: سرمایه گذاران باید در بخش کشاورزی در این استان سرمایه گذاری کنند، چراکه استقلال اقتصادی بدون خودکفایی در بخش کشاورزی غیرممکن است. دولت و رئیس جمهور بدنبال توسعه کشاورزی در استان مازندران هستند و با توجه به وجود چند تن از شخصیت های برجسته مازندرانی در وزارت کشاورزی باید از این ظرفیت استفاده شود.

حسینی پور، یادآور شد: مازندران نیاز به تحول در بخش کشاورزی دارد و همه عناصر مدیریتی و تشکل های کشاورزی در ایجاد تحول نقش اساسی دارند و با توجه به وجود پتانسیل های مناسب باید در جهت رشد استان با توجه به این مزیت گام برداریم و در عمل تحول ایجاد کنیم.

حسینی پور، گفت: کشت گلخانه ای باید بشدت در استان توسعه پیدا کند، چرا که این یک برنامه تجربه شده در استان است و باید سند آمایش گلخانه ای در استان طراحی گردد. کشت گیاهان دارویی در استان ظرفیت عظیمی است که باید راه اندازی شود و صنایع تبدیلی هم در کنار این مهم باید احداث گردد تا شاهد توسعه گیاهان دارویی در استان باشیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز