شهردار خبرداد: آغاز دوباره طرح پنج شنبه‌های جهادی در شهرجدید مهستان

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۰۸:۲۹:۵۰
کد خبر: ۱۳۲۶۸۴۳
شهردار خبرداد: آغاز دوباره طرح پنج شنبه‌های جهادی در شهرجدید مهستان
شهردار شهرجدید مهستان(هشتگرد) از آغاز دوباره طرح پنج شنبه های جهادی خبرداد وگفت: با تمام‌توان خود تلاش خواهیم کرد که شهر را در مسیر توسعه و آبادانی قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، محسن آسوبار اظهار کرد: طرح پنجشنبه‌های جهادی از این هفته دوباره آغاز خواهد شد و ما نیز در کنار شهروندان برای نظافت شهر خواهیم ‌بود.

این‌مسوول با اشاره به سیاست ها و راهبردهای مدیریت شهری در زمینه فضای سبز گفت: در حوزه فضای سبز باید به سمت بهره گیری از ظرفیت مردم و تشکل های مردم‌نهاد برای پایش و نگهداری فضای سبز حرکت کنیم.

وی افزود: در خصوص استفاده از پساب تصفیه خانه نیز نامه نگاری های لازم انجام و موافقت ها برای استفاده از یک سوم پساب گرفته شده تا بتوانیم این پساب را به زمین های بالادستی انتقال دهیم و از سوی دیگر با استفاده از سیستم‌مکانیزه برای سیستم‌آبیاری به وضعیت مناسب و مطلوب تری در این بخش دست یابیم.

شهردار شهرجدید مهستان ادامه داد: برای توسعه فضاهای سبز خصوصی و نیمه خصوصی باید راهکارهای لازم اندیشیده شود تا در ساختمان‌های مسکونی و تجاری که در حال ساخت هستند با ایجاد بسته های حمایتی و ارایه تخفیفات این نوع فضاها بیشتر از گذشته گسترش یابد.

آسوبار در ادامه با تاکید بر استفاده از گیاهان کم‌نیاز به آب  بیان کرد: در خصوص احیای قنوات نیز حتماً رایزنی های لازم انجام می پذیرد تا قنات های سطح شهر احیا و لایروبی شوند و مورد استفاده قرار گیرند.

مکانیزه کردن و استفاده از روش های نوین در زمینه آبیاری از دیگر مواردی بود که شهردار شهرجدید مهستان به آن اشاره کرد و گفت روش های سنتی کم کم باید برچیده شود تا کارگران‌مصائب کمتری را در این‌بخش متحمل شوند و تجهیزات قدیمی و سنتی در آبیاری فضای سبز کم‌کم جَمع شود تا به شرایط مطلوب تری در این‌زمینه دست یابیم.

وی با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای تنظیف شهر گفت: لایحه ای را به شورا در زمینه خرید جاروی مکانیزه ارسال کرده ایم که با توجه به وسعت شهر از جمله اولویت ها محسوب می شود.

وی افزود: مناقصه جذب پیمانکار برای حوزه فضای سبز و خدمات شهر نیز در اولین فرصتی که تاییدیه آن از سوی فرمانداری ارسال شود برگزار خواهد شد و امیدوارم با انجام‌ این تدابیر از حجم و گسترش، فعالیت هایی که در این زمینه برای نیروهای زحمتکش فضای سبز و خدمات شهری وجود دارد کاسته شود.

این مسوول در پایان با اشاره به اینکه پنجشنبه‌های جهادی از این هفته دوباره آغاز خواهد شد گفت: با تمام‌توان تلاش خواهیم کرد که شهرمان را در مسیر توسعه و آبادانی قرار دهیم و قدم های مثبتی در این زمینه برداریم.

انتهای پیام

 

نظر شما