نظری تاکید کرد: لزوم ساخت اردوگاه جدید ویژه پناهندگان در خراسان رضوی

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۰۷:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۸۰۷۰
نظری تاکید کرد: لزوم ساخت اردوگاه جدید ویژه پناهندگان در خراسان رضوی
سفرای نروژ و آلمان در دیدار با استاندار خراسان رضوی برای کمک و حمایت از اقدامات این استان در زمینه خدمت رسانی به پناهجویان افغانستانی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد؛ یعقوبعلی نظری در این دیدار گفت: سالهاست تحت تاثیر تحولات کشور افغانستان، میزبان پناهندگان این کشور هستیم، ایران در این سالها از این مهمانان پذیرایی کرده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: در شهر مشهد و اردوگاه مخصوص این میزبانی انجام می‌شود، اخیرا نیز با تحولات افغانستان، سیل پناهندگان افغانستانی بیشتر شده و امکانات و ملزومات بیشتری نیاز است تا از این مهمانان  پذیرایی کنیم.

نظری گفت: این موضوع انسانی مشترک بین همه کشورهاست که کمک همه کشورها به خصوص  کشورهای آلمان و نروژ در این خصوص قابل تقدیر است، امیدواریم با همکاری بیشتر بین کشورهای مختلف بتوانیم بیشتر به این پناهندگان خدمت کنیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در بخش اردوگاهی در تربت جام نیاز بیشتری داریم،تا خدمات مطلوب تری داده شود؛ همچنین نیاز به ساخت اردوگاه جدید است.

مقام عالی دولت دراستان گفت: امروز افغانستان با مشکلاتی مواجه است و بخشی از مردم این کشور به سمت ایران و سایر کشورها به عنوان پناهجو آمده اند و امیدواریم از نگاه بشردوستانه بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم.

نظری-49

تاثیر شرایط جدید افغانستان بر خراسان رضوی کاملا قابل درک است

سفیر آلمان درایران در این دیدار، گفت: به دلیل شرایط کرونایی در 2 سال گذشته فرصت سفر به مشهد میسر نبود، تاثیر شرایط جدید افغانستان روی خراسان رضوی کاملا قابل درک است.

"هانس اودو موتسل" افزود: خراسان رضوی به لحاظ همجواری با افغانستان بیشتر از تحولات آن کشور متاثر می‌شود و به همین دلیل این استان برای تمرکز خدمات و اعتبارات در این خصوص انتخاب شده است.

سفیر نروژ در ایران نیزگفت: حضور در مهمانشهر فرصتی برای یادگیری بیشتر است، با مسوولان کشورمان در خصوص تحولات در ایران بعد از بحران افغانستان و کمکهایی که در این خصوص می‌توان انجام داد، مذاکراتی خواهیم داشت.

"سیگوال هاوگه" افزود: برای سازمانهایی نظیر سازمان امور پناهندگی نروژ که در خراسان رضوی فعال است دریافت به موقع مجوزهای ضروری مورد نیاز است و نیاز است مساعدت لازم در این خصوص صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز