پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در آذربایجان‌غربی

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۲۲:۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۳۲۸۳۰۸
پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در آذربایجان‌غربی
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت : روند تخصیص اعتبارات با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور درآذربایجان غربی تسریع می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از روند اجرایی پروژه ۶۲ هزار هکتاری شبکه آبیاری فرعی زهکشی شمالغرب کشور در شهرستان های ماکو؛ پلدشت چایپاره بازدید و ضمن دیدار با کشاورزان و بهره برداران منطقه ، مشکلات موجود را بررسی کرد.

عباسی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: خوشبختانه در بازدیدهایی که از روند اجرای طرح انجام شد و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، اغلب نواحی فعال شدن و عملیات بهره‌برداری در حال اجرا است .

وی ابراز امیدواری کرد طی یک سال آینده بخش زیادی از بیست هزار هکتاری که تامین آب شده از حدود چهل هزار هکتار انشاالله به بهره‌برداری برسد.

عباسی تاکید کرد:  برای بحث اعتبارات هم خوشبختانه هم در مصوبات سفر هیات دولت اعتبارات خوبی برای این پروژه‌ها تصویب شده است ، هم در بودجه‌های سنواتی نبز اعتباراتی برای این کار پیش بینی شده است که برای پیشبرد روند اجرای طرح در اسرع وقت اعتبار لازم تخصیص می یابد.

 اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  نیز اظهار کرد: ۶۲ هزار از اراضی مستعد شمال استان در حال تجهیز به سیستم های نوین آبیاری بوده و تاکنون بیش از ۹۵ درصد از کل پروژه به اتمام رسیده که در صورت تخصیص آب مورد نیاز تکمیل و تحویل کشاورزان و بهره برداران منطقه می شود.

کرامتی افزود:  با اتمام این طرح شمال استان به بزرگترین منطقه تولید انواع محصولات استراتژیک کشاورزی تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل و اتمام طرح بیش از یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با پیگیری های انجام شده این اعتبار در اختیار این طرح قرار می گیرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز