استاندار لرستان : هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی و مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۰۰:۴۴:۵۰
کد خبر: ۱۳۲۸۵۲۲
استاندار لرستان :  هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی و مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد
فرهاد زیویار گفت : ضرورتی ندارد با هجوم به فروشگاه‌ها سبب افزایش تقاضا نسبت به عرضه شویم.

به  گزارش  خبرگزاری  برنا  از  لرستان  ؛    زیویار در   جلسه کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز  استان به ریاست دکتر زیویار و با حضور مجدیان دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاههای اجرایی عضو برگزار شده بود ، اظهار کرد: یکی از موارد مطرح‌شده در جلسه امروز پرونده‌های بلاتکلیف در اموال تملیکی بود که خوشبختانه با توضیحات مدیرکل اموال تملیکی مشخص شد، لیست پرونده‌های کالاهای قاچاق بلاتکلیف به سازمان تعزیرات ارسال شده و و این سازمان نیز این پرونده‌ها را تعیین تکلیف کرده‌است.

او افزود: طرح برنامه سالیانه مبارزه همه‌جانبه با قاچاق کالا و ارز در اختیار همه دستگاه‌های اجرایی قرار داده شده و شرح وظایف نیز مشخص است.

زیویار تصریح  کرد: یک قرارگاه استانی با پنج کمیته: عملیات، قضایی، شناسایی و اطلاعات، کشف و نظارت و کمیته اطلاع‌رسانی در لرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت گندم و توجه به شرایط اقتصادی مردم و از طرفی فصل برداشت این محصول ، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا از قاچاق این محصول به خارج از لرستان جلوگیری بعمل آید.

زیویار در پایان در رابطه با جراحی و تحول اقتصادی در کشور ، خاطر نشان کرد: در تحول اقتصادی جدید، رقم یارانه‌ای که برای دهک‌های یک تا چهار و تا دهک نهم در نظر گرفته شده است، بعنوان مثال این امکان را برای یک خانواده ۴ نفره به‌وجود می‌آورد که یک سبد کالای رایگان  شامل؛ مرغ، روغن، لبنیات ،تخم مرغ ، قند و شکر و حتی برنج خارجی و نان را بصورت معقول برای مصرف یک ماه  در اختیار آنان قرار دهد.

او بیان  کرد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهم هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی و مورد نیاز مردم در استان لرستان وجود ندارد و ضرورتی ندارد با هجوم به  فروشگاه‌ها سبب افزایش تقاضا نسبت به عرضه شویم.

استاندار لرستان عنوان  کرد: تصمیم دولت علی‌رغم اینکه یک تحول و جراحی اقتصادی سخت قلمداد می‌شود از نظر بنده  یک جراحی شیرین است که این لذت را مردم به‌ویژه دهک‌های پایین بزودی احساس خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما