استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی خلیج فارس در هرمزگان

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۱۰:۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۷۶۴۷۸
استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی خلیج فارس در هرمزگان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تاکید کرد دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس در هرمزگان استقرار یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، علیرضا درویش نژاد در جمع خبرنگاران گفت: روز ملی خلیج فارس مصادف با آْزاد سازی جزیره هرمز از اشغال پرتغالی ها می باشد و پیشنهاد نام گذاری این روز نیز توسط یک پژوهشگر هرمزگانی مطرح گردید و با توجه به اینکه هرمزگان دارای بیشترین خط ساحلی، موقعیت استراتژیک خاص در تنگه هرمز و جزیره ابوموسی و نظارت بر ۱۴ جزیره از ۱۶ جزیره خلیج فارس را عهده دار می باشد از قدیم الایام به عنوان مدافع اصلی خلیج فارس مطرح بوده است.

وی افزود: با توجه به موارد فوق پیشنهاد برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس از سوی این اداره کل در پنج سال قبل به وزارتخانه ارائه گردید که پس از تایید تاکنون چهار دوره جشنواره در سراسر کشور با محوریت و مرکزیت هرمزگان با حضور پژوهشگران مطرح جهانی،مقامات عالی رتبه کشور و هنرمندان طراز اول برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: از سال گذشته و در چهارمین دوره برگزاری جشنواره، ادعاهایی از سوی سایر استان های ساحلی جهت برگزاری این جشنواره در آن استان ها مطرح گردید که تا به امسال نیز ادامه داشت و مقامات وزارتخانه نیز این پیشنهاد را با استان مطرح کردند که دفاعیات لازم انجام پذیرفت و استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و سایر بخش ها نیز مکاتبات، رایزنی ها و حمایت های جدی برای استمرار این جشنواره در هرمزگان انجام دادند که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

درویش نژاد اظهار داشت: علیرغم تلاش های صورت گرفته برای انتقال دبیرخانه این جشنواره به استان بوشهر با اقدام به موقع و پیگیری های مستمر و دستور قاطع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مسئله منتفی گردید و دبیرخانه جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس برای همیشه در هرمزگان باقی می ماند.

وی به برنامه های تدارک دیده شده برای روز ملی خلیج فارس در هرمزگان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های لازم هم در سطح کشور و هم در استان توسط دبیرخانه دائمی صورت پذیرفته است و تمام جشنواره های موضوعی در سراسر کشور با محوریت و هماهنگی هرمزگان اجرا می شود که متعاقبا بصورت مجزا کلیه برنامه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز