افزایش ۵ سانتی‌متر تراز آب دریاچه ارومیه

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۱۱:۳۵:۰۰
کد خبر: ۲۷۶۵۱۳
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه گفت: ارتفاع آب دریاچه ارومیه 5 سانتی متر بالاتر آمده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، هادی بهادری در بازدید 4 ساعته از وضعیت دریاچه ارومیه گفت: با اقداماتی که در6 ماهه دوم سال گذشته در حاشیه دریاچه ارومیه آغاز شد و به لطف و عنایات خداوند در نزول رحمتش در اسفندماه گذشته و روزهای نخستین سال جدید، سطح تراز آب دریاچه ارومیه در روز بیستم فروردین ماه در مقایسه با تاریخ مشابه سال گذشته پنج سانتی متر بالاترآمده است.

وی با بیان اینکه این روند افزایشی در 18 سال گذشته کم نظیر بوده است افزود: به رغم اینکه هنوز با سطح ترازاکولوژیک دریاچه بیش از 3 متر و 40 سانتی متر فاصله داریم ولی در مقایسه با افزایش 55 سانتی متری سطح آب از ابتدای فصل زراعی این میزان افزایش قابل توجه بوده وشکرگزار عنایات خداوند هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و مسئول استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه همچنین اظهار داشت:تثبیت وضعیت دریاچه در 3 سال آغازین طرح احیاء از مهمترین اهداف برنامه جامع این ستاد است که در قالب 9 پروژه اجرایی مستقل توسط دستگاههای اجرایی در استان از نیم دوم سال گذشته آغاز شده است و امسال نیز باجدیت بیشتری ادامه خواهند یافت.

دکتر بهادری افزود: لایروبی انهار و تکمیل کانالهای اصلی و فرعی شبکه های آبیاری پایین دست سدها، رهسازی آب مازاد سدها،کنترل برداشتهای غیر مجاز واجرای طرح های آبیاری مردن و قطره ای در مزارع و باغات و همچنین مباحث زیست محیطی و کنترل و مقابله با انتشار ریزگردها از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن روزهای گرم سال و کاهش بارندگی ها، در تابستان با کاهش سطح اب دریاچه مواجه خواهیم شد خاطرنشان کرد:در سال همدلی و همزبانی و به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه باید دراقدامی همگانی و با مشارکت مردم و مسئولین نسبت به مدیریت مصرف آب و کاهش 40 درصدی میزان مصارف آب اهتمام جدی انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز