معاون وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی در سمنان:

باید از ظرفیت مردمی در هر استان برای توسعه تعاونی ها استفاده شود

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۱۲:۰۵:۰۸
کد خبر: ۲۷۶۵۲۷
باید از ظرفیت مردمی در هر استان برای توسعه تعاونی ها استفاده شود
تفاهمنامه توسعه تعاونی های استان سمنان بین استاندار سمنان و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف همگرایی و حمایت مدیران استانی از تعاونی ها به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، تفاهمنامه توسعه تعاونی های استان سمنان بین استاندار سمنان و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف همگرایی و حمایت مدیران استانی از تعاونی ها به امضا رسید.

استاندار سمنان در دیدار با معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی فضای تعاونی ها را فضایی مناسب برای فراهم نمودن کسب و کار در جامعه عنوان کرد و افزود: اگر فرصت ها در تعاونی ها احیاء شود میتواند بخش عمده ای از مشکلات کسب و کار را مرتفع نماید.

ایشان همچنین بر آسیب شناسی لازم برای رفع مشکلات تعاونی ها تاکید نمود . مهندس وکیلی با اشاره به نقش مهم بانک توسعه تعاون گفت: این بانک برای رفع مشکلات تعاونگران در ایجاد نقدینگی میتواند اثر گذار باشد.

ایشان افزود: اتاق تعاون باید سهم خود را در دولت، قوی تر نماید تا بتواند نقش اجتماعی خود را در جامعه افزایش دهد.

استاندار سمنان همچنین نقش اتاق تعاون را به عنوان بازو و ارائه دهنده فکر تخصصی به تعاونیها مهم دانست و افزود: بسیاری از مشکلات تعاونی ها مدیریتی است و اتاق تعاون در این خصوص هم نقش ارزنده ای خواهد داشت.

ایشان همچنین بر ارائه آموزشهای تخصصی و مدیریتی اتاق تعاون به تعاونگران تاکید کرد. مهندس وکیلی در ادامه با اشاره به نیاز کشور به توسعه گفت : برای گسترش و توسعه کشور راهی جز کارهای تعاونی وجود ندارد لذا باید روحیه کارهای جمعی را در کشور گسترش داد .

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این دیدار با اشاره به قدمت 170 ساله تعاون در دنیا گفت: دو میلیون و ششصد هزار تعاونی با یک میلیارد نفر عضو در دنیا وجود دارد و تجربه تعاونی ها مربوط به یک کشور نمی شود .

کلانتری با اشاره به کارکردهای تعاون گفت: فقر زدایی در مناطق محروم، ایجاد اشتغال، بسط عدالت اجتماعی در جامعه و رشد اقتصادی از جمله نقش های مهم تعاون در جامعه است .

وی افزود: باید فرهنگ تعاون در کشور گسترش یابد و از سرمایه اجتماعی تعاونی ها در جهت منافع ملی استفاده نمود. وی گفت: در حال حاضر 100 هزار تعاونی فعال در کشور داریم که یک میلیون و 500 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ابعاد مختلف تعاونی ها گفت باید از ظرفیت مردمی در هر استان برای توسعه تعاونی ها استفاده شود.

ایشان با اشاره به تفاهنامه توسعه تعاونی ها گفت : ایجاد همگرایی و تشویق مدیران استان برای حمایت از تعاونی ها از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز