آزمون سراسری قرآن و عترت در سیریک برگزار شد

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۰۸:۵۹:۵۹
کد خبر: ۲۸۲۴۸۴
آزمون سراسری قرآن و عترت در سیریک برگزار شد
سیزدهمین آزمون قرآن و عترت با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت نور در مدرسه شهید جعفری روتان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مصطفی کریمی زاده افزود: سیزدهمین آزمون سراسری قرآن وعترت در چهار رشته حفظ، تدبر، مفاهیم قرآن و مفاهیم نهج البلاغه با شرکت ۳۰ نفر از داوطلبان شهرستان سیریک و دو نفر از شهرستان جاسک برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه ترویج قرآن کریم به استحکام خانوادها و اشاعه فرهنگ و اخلاق دینی در جامعه می‌شود، گفت: گسترش فرهنگ قرآنی، نیازهای روحی و عاطفی را در برابر هجمه ها و کج اندیشی‌هایی که غرب و استکبار برای جوانان و خانواده‌های ایرانی طراحی کرده است بیمه می‌کند.

کریمی زاده ادامه داد: برگزاری این آزمون با هدف کشف استعدادهای قرآنی و ایجاد فضای مناسب به جهت پرورش و رشد جوانان در سطح کشور برگزار می‌شود و به شرکت کنندگان بعد از کسب نمره قبولی، مدرک معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هداء می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک بیان کرد: این آزمون برای ارزیابی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی تحت نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توسط دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها هر سال دوبار برگزار می گردد.

وی اظهار داشت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزیدگان آزمون، گواهینامه معتبر پایان دوره اعطا می کندو همچنین برترین‌ها ۱۷ کمک هزینه سفر عمره مفرده، ۵۰ کمک هزینه سفر عتبات عالیات و ۳۰۰ کمک هزینه سفر به مشهدمقدس دریافت می‌کنند.

کریمی‌زاده در ادامه با بیان اینکه آزمون مقطع سنی زیر ۱۲ سال به صورت شفاهی برگزار می‌شود یادآور شد: این آزمون ۲۹ اردیبهشت در دبستان شهید جعفری روتان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک در پایان از همکاری مسئول محترم امور قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و مسئولان موسسه فرهنگی قرآن و عترت نور روتان در برگزاری این آزمون تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز