استاندار ایلام عنوان کرد؛

تشکیل گشت های ویژه مقابله با حاشیه نشینی در شهرها ضروری است

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۰۹:۳۸:۱۲
کد خبر: ۲۸۲۵۰۶
تشکیل گشت های ویژه مقابله با حاشیه نشینی در شهرها ضروری است
استاندار ایلام خواستار تشکیل گشت های ویژه و تمرکز مقابله با پدیده حاشیه نشینی در شهرها شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، در نشست شورای حفاظت از اراضی حاشیه ای شهرها اظهار کرد: حاشیه نشینی سیمای شهری را نامطلوب جلوه می دهد که مقابله با ان به منظور جلوگیری از توسعه بیشتر و حفظ اموال دولتی و ملی است ضرورت دارد.

وی افزود: تشکیل این گشت ها در بالا بردن سرعت عمل، هم افزایی بین دستگاهی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی و ممانعت از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی موثر است.

استاندار ایلام پیشگیری از پدیده حاشیه نشینی را نیازمند کار کارشناسی، برنامه ریزی و تصمیم گیری واحد دانست و بیان داشت: یکسری از زمین ها در داخل محدوده شهرها و کمربندی قرار دارد که باید توسط اداره راه و شهرسازی شناسایی و تعیین تکلیف شوند.

وی خاطر نشان کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز معضلات بهداشتی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی زیادی را حادث می شوند که باید در دو بخش وضعیت موجود و وضعیت اینده بررسی و مورد واکاوی قرار گیرند.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه شهرداری ها باید نسبت به تعیین تکلیف اراضی حاشیه شهرها که ساخت و ساز در آنها انجام شده، اقدام کنند، بر لزوم تشکیل گشت های ویژه توسط دستگاه های مختلف با مرکزیت فرمانداری ها برای مقابله با پدیده حاشیه نشینی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع باید طرح های خود را برای چاره جویی این اراضی ارایه کنند، افزود: حفر کانال و نهال کاری در مناطق حاشیه ای برای جلوگیری از توسعه این مناطق به اراضی ملی باید مد نظر مسوولان باشد.

استاندار ایلام با بیان اینکه نظارت و کنترل مستمر بر فعالیت مشاورین املاک برای جلوگیری از انجام معاملات غیرقانونی ضروری است تاکید کرد: متاسفانه به علت عدم اطلاع و سود‌جویی فرصت‌طلبان زمین‌های ملی و منابع طبیعی حاشیه شهرها به قیمت‌های کم و با قولنامه‌های جعلی به افراد کم بضاعت فروخته می‌شود و این مشکل باعث شده جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی برای تمامی دستگاه‌های مرتبط دشوار شود و باید برای پیشگیری از این معضل با آگاهی دادن به عموم مردم با روش‌های مختلف از فرصت‌طلبی افراد سودجو جلوگیری شود.

وی با انتقاد از تخریب محیط زیست و ساخت خانه باغها در دل جنگل های استان ابراز کرد: توسعه خانه باغها با توجه به نیاز مردم باید در جاهای مشخصی که منابع طبیعی و محیط زیست به خطر نیفتد بصورت متمرکز احداث شود تا از پراکندگی و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز