حفر چاه‌های غیرمجاز تالاب آق‌گل را خشک کرد

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۰۹:۵۹:۵۸
کد خبر: ۲۸۲۵۱۸
حفر چاه‌های غیرمجاز تالاب آق‌گل را خشک کرد
امیر شادفر در مورد خشک شدن تالاب آق‌گل یکی از مناطق محافظت شده محیط زیست این شهرستان نیز گفت: حفر چاه‌های غیرمجاز از دلایل فرعی خشک شدن این تالاب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر منابع آب ملایر با اشاره به احداث تصفیه خانه سد کلان ملایر اظهار داشت: پیمانکار ساخت این پروژه مشخص شده است و در یک یا دو هفته آینده معرفی شده و اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ساخت این پروژه به روش BOT تصریح کرد: در این روش پیمانکار ساخت پروژه را بر عهده می‌گیرد و پس از ساخته شدن پروژه تا مدتی مشخص حق بهره‌برداری و استفاده به پیمانکار داده می‌شود تا سود منطقی را با توجه به نوع قراردادی که بسته می‌شود حاصل کنند و پس از تمام شدن انقضای پیمان این حق به دولت و شرکت کارفرما برمی‌گردد.

شادفر همچنین با اشاره به مسدود شدن 58 حلقه چاه غیرمجاز در سال 93 در ملایر افزود: یکی از سیاست‌های اصلی شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان در سال جاری پی‌گیری پر کردن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجوزدار است.

وی در مورد خشک شدن تالاب آق‌گل یکی از مناطق محافظت شده محیط زیست این شهرستان نیز گفت: حفر چاه‌های غیرمجاز از دلایل فرعی خشک شدن این تالاب است و دلیل اصلی آن بستن آب و احداث بندهایی است که در مسیر حوزه آبریز این تالاب در استان مرکزی صورت گرفته است که دریچه‌ای را که اختصاص داده‌اند را حتی برای آب‌رسانی زمین‌های خودشان برداشت می‌کنند.

شادفر با بیان اینکه سال گذشته در استان مرکزی حرکت‌های خوبی صورت گرفته است و خیلی از بندها را بستند و بهره‌بردارهای غیرمجاز را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد کردند، تصریح کرد: قرار است سهم آب تالاب آق گل را که سالی یک میلیون متر مکعب هست در صورت وجود بارندگی و نبود خشکسالی تخصیص دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز