سفیر جمهوری ترکیه در تهران در دیدار با استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد:

آذربایجان‌غربی اهمیت بسیاری زیادی در توسعه و تحکیم روابط بین ایران و ترکیه دارد

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۰:۴۹:۳۲
کد خبر: ۲۸۲۵۵۴
آذربایجان‌غربی اهمیت بسیاری زیادی در توسعه و تحکیم روابط بین ایران و ترکیه دارد
سفیر جمهوری ترکیه در تهران، اهمیت استان آذربایجان‌غربی در توسعه و تحکیم روابط بین ایران و ترکیه را بسیار اساسی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی؛ رضا هاکان تکین، سفیر جمهوری ترکیه در تهران، صبح امروز در دیدار با استاندار آذربایجان غربی ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به ارومیه گفت: استان آذربایجان غربی به عنوان یک استان مرزی و همجوار با ترکیه، اهمیت بسیاری زیادی برای کشور ترکیه دارد و ما به صورت جدی علاقمند به توسعه و تحکیم روابط در بخش های مختلف تجاری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با آذربایجان غربی هستیم.

وی همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت دروازه مرز زمینــی سرو- اسن دره در جهت توسعه مناسبات فیمابین تاکید کرد و گفت: توسعه همکاری های مشترک مرزی- گمرکی کشورهای ایران و ترکیه در مرزهای آذربایجان غربی بویژه مرز سرو- اسن دره، می تواند نقش موثری را در افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور ایفا کند.

سفیر ترکیه بر انتقال حجم بار از مرز گوربلاغ - بازرگان به مرز اسن دره – سرو نیز تأکید کرد و اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های بعمل آمده مرز کاپی کوی – رازی هم توسعه خواهد یافت.

هاکان تکین با اشاره به وجود اراده جدی در میان روسای جمهور ایران و ترکیه برای گسترش روابط فیمابین نیز گفت: رفت و آمد و تعاملات خوبی میان مسئولان عالی رتبه دو کشور وجود دارد که باید به بهترین شکل از این ظرفیت در جهت توسعه و تحکیم روابط فیمابین استفاده کنیم.

وی به مساله تردد کامیون های ترکیه هم اشاره کرد و بر ضرورت تعامل و اتخاذ راهکارهای منطقی توسط مسئولان ذیربط دو کشور برای رفع این مشکل تاکید کرد.

سفیر جمهوری ترکیه در تهران در پایان این دیدار نیز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیمای آذربایجان غربی اظهار کرد: در دیدار با استاندار آذربایجان غربی، بحث و تبادل نظرهای سودمندی در خصوص راهکارهای ارتقای سطح همکاری های فیمابین بویژه در بحث توسعه تجارت مرزی میان آذربایجان غربی و استان های مرزی ترکیه انجام گرفت و امیدواریم با اهتمامی که در میان مسئولان عالی رتبه دو کشور وجود دارد در آینده شاهد برقراری روابط گسترده و پایدار بین دو طرف باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز