استاندار آذربایجان غربی در دیدار با سفیر ترکیه در تهران مطرح نمود

آمادگی کامل آذربایجان‌غربی برای توسعه تجارت مرزی با استان‌های مرزی ترکیه

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۰:۵۱:۰۷
کد خبر: ۲۸۲۵۵۶
آمادگی کامل آذربایجان‌غربی برای توسعه تجارت مرزی با استان‌های مرزی ترکیه
استاندار آذربایجان غربی از آمادگی کامل آذربایجان غربی برای توسعه تجارت مرزی با استان های مرزی شرق ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی؛ سعادت صبح امروز در دیدار با سفیر جمهوری ترکیه در ایران، ضمن اعلام آمادگی کامل استان آذربایجان غربی در جهت توسعه تجارت مرزی و تقویت همکاری های اقتصادی، فرهنگی، تجاری و سیاسی با استان های مرزی ترکیه افزود: ایران و ترکیه بعنوان دو کشور دوست و همسایه از دیرباز، روابط گسترده ای در بخش‌های مختلف با یکدیگر داشته اند و امروز نیز لازم است این روابط بیش از پیش توسعه و تقویت یابد که در این میان استان های مرزی مانند آذربایجان غربی می توانند نقش کلیدی در ارتقای سطح مناسبات ایفا کنند.

وی ادامه داد: روسای جمهور دو کشور ایران و ترکیه، اراده جدی بر توسعه مناسبات فیمابین در بخش های مختلف دارند بنابراین لازم است سایر مدیران و مسئولان دو طرف نیز با تمام توان و با اهتمام کافی در جهت تحقق و اجرایی شدن مفاد توافقنامه های موجود تلاش کنند.

استاندار آذربایجان غربی به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در سرو نیز اشاره کرد و افزود: فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی سرو، زمینه های لازم را برای فعالیت هر چه بیشتر سرمایه گذاران و صاحبان صنایع ترکیه در آذربایجان غربی فراهم خواهد کرد.

سعادت همچنین منطقه آزاد ماکو را فرصت و ظرفیتی مناسب جهت فعالیت و سرمایه گذاری فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران کشور ترکیه عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضرورت توجه به اشتغال و معیشت مرزنشینان دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: می توانیم با تعریف و فعالسازی بازارچه های مشترک، زمینه را برای فعالیت و تجارت مرزی مرزنشینان دو طرف فراهم کنیم.

بررسی مساله تردد کامیون‌های ترکیه از مرز بازرگان از دیگر محورهای گفتگو میان استاندار آذربایجان غربی و سفیر ترکیه در ایران بود.

سعادت همچنین در پایان این دیدار در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیمای آذربایجان غربی گفت: سفر سفیر جمهوری ترکیه به ارومیه، نشانگر اهمیت و جایگاه کلیدی استان آذربایجان غربی در توسعه روابط دو کشور است و امیدواریم این سفر، راهگشای توسعه هر چه بیشتر مناسبات در بخش های مختلف باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز