مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان

۶۱۶ خیر در امر مدرسه‌سازی در استان همدان فعالیت می کنند

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۳:۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۸۲۶۲۴
۶۱۶ خیر در امر مدرسه‌سازی در استان همدان فعالیت می کنند
فرزاد تیموری گفت: 616 خیر در امر مدرسه‌سازی در استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد 147 نفر تنها در امر مدرسه‌سازی فعال هستند

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان اظهار داشت: طبق قانون اساسی آموزش و پرورش باید در راستای توسعه و پیشرفت کشور اقدامات مناسب را انجام دهد و از آنجایی که اعتبارات این دستگاه پاسخگوی تمام نیاز فیزیکی نیست از ظرفیت مشارکت‎های مردمی برای تحقق اهداف مدرسه‎سازی استفاده می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش براساس اصل 44 قانون اساسی و استفاده از مشارکت بخش خصوصی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه زیرساخت‌های آموزشی اقدامات مناسبی انجام داده است و با مشارکت خیران مدرسه‌ساز سرمایه‌گذاری خوبی انجام گرفته است.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان تصریح کرد: از سال 77 تاکنون بیش از 616 خیر مدرسه‌ساز در سطح استان همدان در امر مدرسه‌سازی مشارکت داشته و در این راستا خیران بیش از 70 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

وی از ساخت 197 پروژه با بیش از یک‌هزار و 117 کلاس درس از سال 77 تاکنون در سطح استان همدان خبر داد و گفت: از سال 77 تاکنون با کمک خیران مدرسه‎ساز 121 هزار متر مربع فضای آموزشی در سطح استان ایجاد شده است.

تیموری عنوان کرد: هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‎ساز استان همدان 31 اردیبهشت ماه امسال با حضور خیران فعال در امر مدرسه‎سازی برگزار می‎شود و در این برنامه به دنبال جذب مشارکت بیشتر خیران در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نوسازی مدارس هستیم.

وی بیان کرد: خیران در شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‎ساز استان که در سال گذشته برگزار شد ساخت پروژه به میزان 20 میلیارد تومان را متعهد شدند که تاکنون 8 میلیارد تومان از این میزان محقق شده است.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان افزود: 616 خیر در امر مدرسه‌سازی در استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد 147 نفر تنها در امر مدرسه‌سازی فعال هستند و مابقی با اهدای زمین، وجه نقد و مستقلات مشارکت دارند.

وی اظهار داشت: 41 پروژه ورزشی نیمه‌تمام در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 9 پروژه مربوط به استخر دانش‌آموزی است که برای تکمیل آنها نیازمند حمایت دولت و خیران هستیم.

تیموری تصریح کرد: بنیاد برکت تاکنون ساخت 6 مدرسه با 35 کلاس درس در استان همدان را تقبل کرده است و  پیگیر هستیم که ساخت 25 مدرسه دیگر ابلاغ شود.

 

نظر شما