رئیس سازمان صنعت و معدن همدن اعلام کرد:

افزایش ۱۵ درصدی صادرات در همدان

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۳:۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۸۲۶۲۸
افزایش ۱۵ درصدی صادرات در همدان
حمیدرضا متین از صادرات بیش از ۱۰ میلیون دلار کالا از گمرک همدان خبر داد و گفت: صادرات همدان ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان صنعت و معدن همدان با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال 10 میلیون و 652 هزار دلار کالا از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است، اظهار داشت: این میزان از نظر وزنی به 112  هزار تن رسیده است.

متین با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش صادرات غیرنفتی استان همدان هستیم، تصریح کرد: صادرات کالا از استان همدان در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد از نظر ارزشی و 26 درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

وی درباره واردات کالا از استان همدان گفت: واردات کالا از گمرک همدان نیز در این مدت 197 هزار دلار بوده که 70 تن وزن داشته و  نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 92 درصد و از نظر وزنی 76 درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: تراز تجاری استان همدان مثبت و افزون بر 10.4میلیون دلار بوده و حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر 10.8 میلیون دلار است.

متین با بیان اینکه استاندار همدان بر صادرات غیرنفتی حساسیت بسیاری دارند، گفت: سال گذشته تلاش شد تا کالاهای با منشا تولید همدان از گمرک استان صادر شود تا شاهد بهبود وضعیت صادرات از استان باشیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه در گذشته مشکلاتی در گمرک همدان وجود داشت که سبب شده بود تاجران استان همدان از گمرکات سایر استان‌ها به تجارت بپردازند ولی با شرح وضعیت استان تمایل به صادرات از گمرک استان همدان پیدا کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: سال گذشته صادرات 700 میلیون دلاری از استان همدان هدف‌گذاری شده بود که در ابتدا عددی بزرگ برای استان همدان به نظر می‎آمد ولی با توجه به ظرفیت‌های استان بخش قابل توجهی از این میزان محقق شد.

متین تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته سال گذشته نزدیک به 640 میلیون دلار کالا با منشا تولید استان همدان از گمرک همدان و سایر گمرکات به سایر کشورها صادر شد که رقمی بی‎سابقه برای استان همدان به شمار می‎رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز