در مراسم تجلیل از معلمان نمونه مطرح شد

تاکید آیت‌الله سلیمانی بر تکریم معلمان

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۲۲:۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۸۲۷۱۳
تاکید آیت‌الله سلیمانی بر تکریم معلمان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تقدیر و تجلیل از معلم به هر طریق ممکن حتی با یک شاخه گل و دیدار ساده باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از سیستان و بلوچستان؛ آیت‌الله سلیمانی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی سیستان و بلوچستان که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: تقدیر و تجلیل از معلم به هر طریق ممکن حتی با یک شاخه گل و دیدار ساده باید در اولویت قرار بگیرد زیرا جامعه از معلم رشد یافته است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: هر فردی به هر جایگاهی در اجتماع برسد، مدیون معلمی است که به او سواد خواندن و نوشتن آموخت و او را برای پذیرش نقش امروز در اجتماع آماده کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت و ابلاغ به وزارت آموزش و پرورش، ارتقای مهارت شغلی معلمان و افزایش انگیزه آنان را از مهمترین مزایای این طرح برای جامعه فرهنگیان کشور برشمرد.

علیرضا نخعی افزود: بر اساس این طرح که از سال تحصیلی آینده اعمال می‌شود، حقوق معلمان بر محور رتبه‌های پایه، ارشد، خبره و عالی افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در سطح استان 162 هزار نفر بی‌سواد زیر 50 سال داریم که در یک برنامه سه ساله طرح باسواد کردن آنها اجرا می‌شود و در هر سال 55 هزار نفر سر کلاس درس می‌نشینند و باسواد می‌شوند که تمام تدارکات در این زمینه فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در مصوبه اخیر هیئت دولت بی‌‌سوادان زیر 50 سال ملزم به سواد آموزی هستند، گفت: برای اجرایی شدن برنامه شتاب‌بخشی به سوادآموزی، همایشی را با عنوان «به سوی استانی عاری از بی‌سواد» 24 اردیبهشت ماه جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌کنیم که هدف از این همایش بسیج امکانات و ظرفیت‌ها دولتی و خصوصی و برنامه‌ریزی برای انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی در استان است.

تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، معلمان نمونه کشوری و استانی، معلمان هنرمند و خلاق از جمله رمضان نورا، حسینعلی اویسی کهخا و الهام دانش‌شهرکی پایان بخش این مراسم بود.

گفتنی است، بعد از اتمام این مراسم، معلمان نمونه استان برای دیدار با مقام معظم رهبری راهی تهران شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز