معتکف‌شدن ۱۳ هزار هرمزگانی در ۱۳۶ مسجد استان

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۰۷:۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۸۳۳۷۴
معتکف‌شدن ۱۳ هزار هرمزگانی در ۱۳۶ مسجد استان
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: ۱۳ هزار هرمزگانی در ۱۳۶ مسجد استان معتکف شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام شکرالله زندوی گفت: ۱۳ هزار هرمزگانی در ۱۳۶ مسجد استان به مدت سه روز معتکف شدند.

وی افزود: رویکرد مردم مؤمن خصوصا جوانان و نوجوانان به طرف این مسائل، مصداق بارزی از آیه شریفه «انما یعمر مساجدالله من آمن بالله و الیوم الاخر و اقام الصلوة...» می باشد که باعث تعمیر و آبادانی واقعی مساجد الهی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: اعتکاف، استحباب و فضیلت فراوان دارد و صفای خاصی به روح و جان می بخشد تاجایی که پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله همه ساله در ماه رمضان، به‌ویژه دهه آخر آن اعتکاف می کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتکاف یک سنت حسنه است، اظهار داشت: توبه، آمرزش گناهان، دوری از آتش جهنم، رهایی از قید و بندهای زندگی مادی و کسب معنویت از بارزترین نتایج و برکات اعتکاف است.

حجت‌الاسلام زندوی بیان داشت: آئین معنوی اعتکاف جهادی برای تقویت باورها و ارزش های دینی در میان اقشار مختلف جامعه و فضاسازی معنوی، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، فعال شدن هرچه بیشتر مساجد است.

وی در ادامه، ایجاد زمینه مناسب بری اندیشه و تفکّر، فراهم آمدن زمینه توبه و بازگشت، فراهم شدن فرصت نیایش، نماز و تلاوت قرآن و فراهم شدن دوره  کوتاه برای محاسبه نفس و خود سازی از اهم فواید اعتکاف برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر معتکفان در هرمزگان زن وبیش از  ۳ هزار  نفر مرد هستند، اظهارداشت: قشر جوان ۷۰ درصد مجموع معتکفان استان و  ۱۰ درصد دانشجویان استان را تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: پاسخ به سوالات شرعی،مباحث اعتقادی، فقهی و اجتماعی، توزیع بسته های فرهنگی شامل کتاب احکام و آداب اعتکاف، برگزاری دعاهای مختلف از جمله دعای توسل و زیارت عاشورا، قرائت قرآن بخش های مهم برای معتکفین است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز