معاون وزیر ورزش و جوانان:

جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی باید توسعه یابد

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۰۳:۴۴:۰۵
کد خبر: ۲۸۳۶۰۵
جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی باید توسعه یابد
شعبانی بهار گفت: وزارت ورزش و جوانان از ساخت زمین اختصاصی سوارکاری در این منطقه حمایت خواهد کرد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در بیست و دومین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی گفت: وزارت ورزش و جوانان از ساخت زمین اختصاصی سوارکاری در این منطقه حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، غلامحسین شعبانی بهار تصریح کرد: با ساخت زیرساخت های ثابت و پیست سوارکاری و دیگر ملزومات در این منطقه توانایی و پتانسیل برگزاری جشنواره های بزرگ روستایی منطقه ای شمالغرب کشور را نیز دارد.

وی ادامه داد: این جشنواره باید توسعه پیدا کند و تبدیل به جشنواره منطقه ای شود.

با حضور غلامحسین شعبانی بهار، معاون وزیر ورزش و جوانان و معاون توسعه ورزش همگانی و شهریان، معاون وزیر ورزش و جوانان و معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان کشور، جعفری، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور، ارسلان فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش هوراند در مجلس شورای اسلامی، بابایی، فرماندار شهرستان کلیبر، نماینده استانداری آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین امور عشایر استان و کشور و مسئولین شهرستان کلیبر، بیست و دومین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی در شکوه تمام و با حضور پرشور مردم برگزار شد.

در این جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی که با نظارت و حمایت استانداری آذربایجان‌شرقی و همکاری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، فدراسیون ورزش‌های بازی های سنتی و بومی و محلی کشور، فرمانداری شهرستان کلیبر، هیئت ورزش های سنتی و بومی و محلی و سوارکاری استان، سازمان امور عشایر استان و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، شور و شعف خاصی در منطقه زیبا و خوش و آب و هوای قشلاق هارنا شهرستان کلیبر ایجاد شد.

در این جشنواره فرهنگی ورزشی که با حضور علاقمندان به طبیعت و ورزش‌های روستایی، در رشته‌های دوومیدانی، طناب‌کشی، کشتی پهلوانی و اسب‌دوانی در 7 کورس آقایان و بانوان با هم به رقابت پرداختند.

در بخش فرهنگی این جشنواره نیز نمایشگاه صنایع دستی عشایر استان در "آلاچیق»"های عشایر بر پا شد که توسط معاون وزیر ورزش و جوانان کشور مورد بازدید قرار گرفت.

در بخش سوارکاری که مهیج ترین بخش این جشنواره بود در کورس اول اباصلت اعلایی قهرمان شد و رحیم راشد و محمد اقدم دوم و سوم شدند.

در کورس دوم جواد عبادی قهرمان شد و کریم محمودی و فرامرز رحیمی دوم و سوم شدند.

در کورس سوم جواد عبادی دوباره و این بار با اسب جیران قهرمان شد و شعاع ذهبری و مهد موسوی در جایگاه های دوم و سوم ایستادند.

در کورس چهارم محسن عزیزخانی و اصغر روحی و شاهرخ علیمحمدی اول تا سوم شدند.

در کورس پنجم علی جبارپور قهرمان شد و ابولفضل اسکندری و شهروز علیزاده دوم و سوم شدند.

در کورس شش یوسف اقدمی اول شد و ایرج محمدی در رده دوم ایستاد و احد جندی سوم شد.

در کوس هفتم و اختصاصی بانوان مه لقا خانی قهرمان شد و لیلا غفاری در رده سوم ایستاد و درنا بیگی رضا زاده سوم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز