یک مقام مسوول تاکید کرد؛

جشنواره خلاقیت در هنر پلی برای ارتباط هنرمندان جهان اسلام

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۲۰:۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۸۳۶۷۸
جشنواره خلاقیت در هنر پلی برای ارتباط هنرمندان جهان اسلام
نامور مطلق گفت: هنرمندان امروزی بیشتر با مشکل بازار کار مواجه هستند در حالی که هنر می تواند در زندگی مردم جاری باشد و به تولیدات هنری نه به چشم یک کالای تزئینی بلکه باید به عنوان ملزومات زندگی توجه شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآروی در صنایع دستی و هنرهای اسلامی را گامی برای توسعه فضای تبادل نظر و تجربه در هنرهای اسلامی و صنایع دستی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، بهمن نامور مطلق گفت: این جشنواره می تواند موجب گفت و گوی هنرمندان در سطح جهان و باعث ایجاد تولیدات و ایده های نو و تازه شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن حضور هنرمندان کشورهای مسلمان در این جشنواره، ابراز امیدواری کرد که این رویداد، پلی برای افزایش ارتباط هنرمندان ایرانی و خارجی باشد.

وی هنرمندان را نیازمند الهام گرفتن از ایده های نو دانسته و اظهار کرد: انتظار می رود که ضمن ایجاد فضای اینچنین برای تبادل تولیدات هنری، هنرمندان از آثار یکدیگر الهام گرفته و شاهد تولید آثار هنری جدید و در نهایت رونق فضای هنری در هنرهای دستی باشیم.

وی با اشاره به مقالات ارائه شده در این جشنواره گفت: مقالات ارائه شده در این جشنواره بیشتر می توانست جنبه عملیاتی به خود گرفته و به مشکلات روز پرداخت کامل تری داشته باشد در حالی که بیشتر شاهد ارائه مقالات تاریخی بودیم.

نامور مطلق یکی از مشکلات اساسی هنرمندان امروز به  ویژه هنرمندان صنایع دستی را عدم  تجاری سازی در هنر دانسته  و خاطر نشان کرد: هنرمندان امروزی  بیشتر با مشکل بازار کار مواجه هستند در حالی که هنر می تواند در زندگی مردم جاری باشد و به تولیدات هنری نه به چشم یک کالای تزئینی بلکه باید به عنوان ملزومات زندگی توجه شود.

وی ادامه داد: به نظرم اگر مقالات را از فضای آکادمی صرف خارج کنیم و بیشتر به فضای کاربردی نزدیک تر کنیم می توانیم شاهد رونق بیش از پیش تولیدات هنر اسلامی و صنایع دستی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز