بخشدار مرکزی قزوین خبر داد:

در ماه رمضان روحانیان به مناطق روستایی اعزام می شوند

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۱۳:۴۵:۴۶
کد خبر: ۲۹۱۴۸۵
در ماه رمضان روحانیان به مناطق روستایی اعزام می شوند
بخشدار مرکزی قزوین گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان هماهنگی لازم برای اعزام روحانی به مناطق روستایی این بخش صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی علیخانی، بخشدار مرکزی قزوین، در جلسه هماهنگی استقبال از ماه مبارک رمضان که با حضور شوراها، دهیاران، روحانیان مستقر در روستاها و نمایندگان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: علاوه براعزام روحانیون به مناطق روستایی، غباروبی مساجد با حضور مردم، برگزاری مسابقات فرهنگی در مساجد، ترویج فرهنگ پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر و تجهیز خانه عالم از دیگر برنامه های پیش بینی شده در بخش مرکزی قزوین به مناسبت ماه مبارک رمضان است.

بخشدار مرکزی قزوین توجه به امور فرهنگی و مناسبت های دینی و انقلابی را از جمله وظایف مهم دهیاران یاد و اضافه کرد: صرف اعتبارات دهیاری ها در امور فرهنگی در قانون پیش بینی شده است و دهیاران می توانند با در نظر گرفتن قانون در این زمینه ها فعالیت کنند.

مرتضی علیخانی در ادامه از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه میهمانی خدا یاد و با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه حضور جوانان در مساجد و مناسبت های مذهبی اضافه کرد : با توجه به استقبال مردم از برنامه های ماه مبارک رمضان این مناسبت فرصت ارزنده ای برای ترویج اعمال مذهبی و اخلاقی و آگاهسازی مردم نسبت به ناهنجاری های اجتماعی است .

بخشدار مرکزی قزوین اظهار داشت : امروز جامعه دینی ما با تهدید فرهنگ ابتذال و تهاجم فرهنگی غرب با ابزار ماهواره و شبکه های مجازی در معرض تهدید قرار گرفته است و باید ضمن آگاهسازی مردم زمینه مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق را در جامعه فراهم کنیم.

نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این جلسه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده به منظور اعزام روحانیان به مناطق روستایی در ماه مبارک رمضان ارائه کرد.

IMG_0061

 

نظر شما