نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی:

طرح انتقال آب قم رود سفره های آب زیرزمینی را خشک کرد

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۱۴:۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۱۴۹۶
طرح انتقال آب قم رود سفره های آب زیرزمینی را خشک کرد
نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح انتقال آب قم رود سفره های آب زیرزمینی را خشک کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، محمدتقی توکلی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از سد مخزنی حوضیان الیگودرز با اشاره به اینکه امیدواریم سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به این شهرستان منشاء خیر و برکت باشد، اظهار داشت: خوشبختانه قدم های خوبی در دو سال اخیر در راستای آبادانی شهرستان الیگودرز برداشته شده است، تصریح کرد: سال گذشته اعتبارات اختصاص یافته به استان به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شدند که امیدواریم امسال نیز شاهد تحقق دوباره این امر باشیم.

وی به اجرا شدن طرح انتقال آب قم رود اشاره کرد و گفت: اجرا شدن این طرح باعث شد تا برخی روستاهای الیگودرز با مشکل کم آبی مواجه شوند.

نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب از جلوی چشم مردم این شهرستان عبور می کند اما نمی توانند از آن استفاده کنند، افزود: تونلی که برای اجرای طرح انتقال آب قم رود زده شده باعث خشک شدن سفره های آب زیرزمین این منطقه شده است.

مهم ترین مشکل در شهرستان الیگودرز و در لرستان بیکاری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود استعدادها و ظرفیت های عظیم در استان هنوز نتوانسته ایم این پتانسیل را به خوبی به کار بگیریم، تصریح کرد: اگر استعدادها و ظرفیت های استان به مرحله بروز و شکوفایی برسد بخش زیادی از نیازهای کشور در زمینه های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری تامین می شود.

نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در دست اجرا بودن ۲۰۰ پروژه در حوزه های مختلف در این شهرستان گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در حال اجرا هستند.

توکلی با تاکید بر اینکه انتظار داریم حداقل حق آبه مردم شهرستان الیگودرز پرداخت شود، ادامه داد: دو سال است که برای گرفتن حق آبه مردم الیگودرز پیگیری می کنیم اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: علی رغم تاکید و دستور رئیس جمهور به معاون اول خود و وزیر نیرو اما هنوز هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه برای رفع مشکل کم آبی این شهرستان نیاز است دو سد در الیگودرز احداث شود، اظهار داشت: ماده ۲۱۵ سد دلیجانی الیگودرز اخذ شده و انتظار داریم اعتبارات لازم برای اجرای آن تخصیص داده شود.

توکلی تصریح کرد: انتظار داریم موضوع ایجاد فرمانداری ویژه الیگودرز نیز در جلسه هیئت دولت مطرح و پیگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز