در جلسه علنی شورای شهر قدس:

از مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر قدس قدردانی گردید

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۰۷:۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۹۷۱۴۰
رئیس شورای اسلامی شهر قدس در جلسه علنی این شورا ضمن قدردانی از مدیر عامل آتش نشانی گفت: فعالیت‌های بسیار مثمر ثمری در سازمان رخ داده و موجب شده که آتش‌نشانی قدس در استان مطرح شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از غرب تهران، خدابخش محمدزاده‌ پودینه، رئیس شورای اسلامی شهر قدس، در جلسه علنی صد و شصت و هفتمین شورای شهر ضمن تشکر از زحمات مدیرعامل سازمان آتش نشانی قدس اظهار کرد:از زمان حضور آقای رزاقی فعالیت‌های بسیار مثمر ثمری در سازمان رخ داده و موجب شده که آتش‌نشانی قدس در استان مطرح شود.

 وی بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد در سازمان آتش‌نشانی قدس موجب شد که آقای رزاقی طی حکمی از سوی مدیرکل امور شهری و شوراهای استان تهران با حفظ سمت به‌عنوان دبیر کارگروه آموزش و پیشگیری آتش‌نشانی‌های استان تهران منصوب شود که خود افتخاری برای شهر محسوب می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قدس تصریح کرد: واحد آموزش شهرداری در یک سال گذشته توانسته به خوبی خود را احیا کند و کلاس‌های آموزشی بسیار مفیدی برای کارکنان و شهروندان برگزار کند و به‌زودی نیز کلاس‌هایی مختص اعضای شورا برگزار خواهد کرد و گواهینامه‌های معتبری برای اعضا صادر خواهد کرد.

در ادامه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر قدس خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی ایمنی برای تمامی گروه‌های سنی و شغلی مهم‌ترین اقدام آتش‌نشانی است، آموزش و توسعه منابع انسانی نه تنها در ایجاد دانش و مهارت‌های ویژه در مدیران و کارکنان نقش به سزایی دارد، بلکه باعث می‌شود که آنها در ارتقای سطح کارایی و اثربخشی سازمان سهیم باشند، بدین جهت آموزش نیروها و کارکنان می‌تواند نقش به سزایی را در بهبود عملکرد آنها داشته باشد.

رزاقی گفت: حیات سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تا حدود زیادی بستگی به مهارت‌ها و آگاهی‌های کارکنان در زمینه‌های تخصصی حوزه آتش‌نشانی و ایمنی دارد و هر چقدر این مهارت‌ها به هنگام و بهینه باشند، عملکرد آن سازمان در پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح مناسب‌تر خواهد بود از این رو سازمان آتش‌نشانی شهر قدس در 14 ماه گذشته 22 مورد برنامه آموزشی برای کارکنان خود و بیش از 50 برنامه آموزشی برای شهروندان در مدارس، ادارات و مساجد برگزار کرده است، و برای نخستین بار در سطح شهرستان کلاس‌های آموزشی رابطان ایمنی مدارس برگزار شد.

 وی همچنین گزارش عملکرد کوتاهی از سال 93 این سازمان ارائه کرد و گفت: در سال گذشته آتش‌نشانی شهر قدس 865 مورد عملیات اعزامی داشته که 466 مورد از آنها آتش‌سوزی و 399 مورد انواع حوادث بوده است، بر اساس آمارها به صورت میانگین ماهانه هشت حادثه حریق منازل مسکونی در شهر قدس رخ داده که باید با افزایش ایمنی ساختمان‌ها و ارتقای فرهنگ شهروندی در خصوص رعایت مسائل ایمنی از طریق آموزش و ارتقا فرهنگ ایمنی این آمار را کاهش دهیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز