رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد:

گسترش و رواج ورزش در پیشگیری از ابتلای جوانان به مواد مخدرموثر است

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۶:۳۷:۲۲
کد خبر: ۲۹۷۴۲۰
گسترش و رواج ورزش در پیشگیری از ابتلای جوانان به مواد مخدرموثر است
رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت :ورزش باید جزو سبد کالای خانوار قرار گیرد، تصریح کرد: در سال‏‌های اخیر تلاش‌‏های خوبی به منظور احداث سالن‏‌های ورزشی در مناطق محروم شهر صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ محمود ترابی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: یکی از ملزومات در این باره گسترش و رواج ورزش در بین قشر جوان و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه ورزش باید جزو سبد کالای خانوار قرار گیرد، تصریح کرد: در سال‏‌های اخیر تلاش‌‏های خوبی به منظور احداث سالن‏‌های ورزشی در مناطق محروم شهر صورت گرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد با اشاره به لزوم ایجاد جاده سلامت در این شهرستان خاطرنشان کرد: ایجاد این جاده به منظور دوچرخه‌سواری و موتورسواری می‎تواند در جذب جوانان به ورزش نقش آفرینی کند.

ترابی با اشاره به آمادگی این اداره به منظور ارائه دوچرخه رایگان، تاکید کرد: شهرداری این شهرستان باید به منظور ایجاد این جاده در این شهرستان همکاری لازم را داشته باشد.

در ادامه مسئول واحد مقابله با بیماری‎های شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: باید به منظور مقابله و مبارزه هرچه بهتر با مواد مخدر در این شهرستان در برنامه‏‌های مرتبط با این موضوع تغییراتی اعمال شود.

شهرام ممدوحی اضافه کرد: برنامه‌ریزان سطح کلان و کشور می‏‌توانند با اعمال تغییرات لازم به این مهم دست یابند.

وی با اشاره به نفوذ مواد مخدر در بین نوجوانان این شهرستان، تاکید کرد: استفاده اداره آموزش و پرورش بروجرد از مشاوران آسیب‏‌های اجتماعی گام مثبتی در این زمینه تلقی شده و می‏‌تواند نقش غیرقابل انکاری ایفا کند.

این مسئول با اشاره خطرات وجود افراد معتاد در جامعه، یادآور شد: این افراد می‏‌توانند با اشاعه اعتیاد در بین سایر افراد جامعه خطرآفرین باشند.

ممدوحی با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی رایگان برای مبتلایان به ایدز در شهرستان بروجرد افزود: از سویی نیاز به زیرپوشش قرار بودن معتادان به بیمه سلامت و همگانی امری انکارناپذیر است.

وی با اشاره به وجود برخی عطاری‎های غیرمجاز در این شهرستان، ادامه داد: این واحدها با ارائه داروهای مخدر به منظور ترک اعتیاد افراد موجب افزایش آمار اعتیاد می‎شوند.

نظر شما