با افزایش بی سابقه دمای هوا؛

مصرف برق تبریز در آستانه هشدار قرار گرفت

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۷:۵۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۷۴۳۲
مصرف برق شهروندان تبریزی نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از 21 درصد افزایش دارد و این در حالی است که تعداد مشترکان تنها 5 درصد افزایش یافته است.

با افزایش بی سابقه دمای هوا، مصرف برق شهرستان تبریز در آستانه هشدار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز طی اطلاعیه ای اعلام کرد: مصرف برق شهروندان تبریزی نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از 21 درصد افزایش دارد و این در حالی است که تعداد مشترکان تنها 5 درصد افزایش یافته است.

با توجه به استفاده برخی مشترکین از سیستم های سرمایشی بدون برچسب انرژی ساعات 11 الی 15 اوج مصرف انرژی برق می باشد و اگر مدیریت مصرف انرژی صورت نگیرد تبعات منفی آن متوجه همه مردم خواهد بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: شرکت توزیع نیروی برق تبریز  ضمن قدردانی از مشترکینی که مصرف برق خود را در ساعات اوج بار مدیریت می کنند و از وسایل با برچسب انرژی استفاده  می کنند، از سایر مشترکین نیز می خواهد که اطلاعیه های این شرکت در زمینه مدیریت مصرف برق را جدی بگیرند.

به دلیل حفاظت شبکه های برق به صورت اتوماتیک در برابر اضافه بار، در صورت افزایش بیش از مقادیر نامی تجهیزات، بخشی از مصارف به صورت خودکار از مدار خارج می شوند و برقراری مجدد برق نیازمند زمان خواهد بود، لذا در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف برق، امکان قطع شبکه ها بصورت موردی و مقطعی وجود داشته که با تعدیل مصرف در ساعات اوج بار، از تابستان امسال نیز بدون خاموشی عبور کنیم.

در ادامه این اطلاعیه، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز خواستار استفاده از لوازم برقی به خصوص لوازم برودتی دارای علامت استاندارد و بر چسب انرژی شد. انتخاب نوع کولر با توجه به مناطق آب و هوایی، خاموش کردن کولر در هنگام ترک منزل، عدم استفاده از دور تند کولر در زمان پیک مصرف برق،‌ بستن کامل در و پنجره به هنگام استفاده از کولر از راهکارهای ساده در جهت تعدیل مصرف انرژی می باشد.

در پایان، این اطلاعیه می افزاید: از  عموم شهروندان، سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی می خواهیم با عدم  استفاده از لوازم برقی غیر استاندارد و پر مصرف، در جهت پایداری شبکه و تامین مستمر برق با صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی برق این شرکت را در خدمت رسانی به عموم همشهریان فهیم یاری رسانند.

نظر شما