شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شست و شوی آینه دل

بیانیه فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی به مناسبت شب های قدر

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۸:۵۵:۰۶
کد خبر: ۲۹۷۴۴۰
بیانیه فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی به مناسبت شب های قدر
فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی به منظور هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم لیالی قدر در مساجد، تکایا و حسینیه های سراسر استان آذربایجان شرقی و نیز تامین امنیت مطلوب مراسم این شب ها بیانیه صادر کرد.

فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی به منظور هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم لیالی قدر در مساجد، تکایا و حسینیه های سراسر استان آذربایجان شرقی و نیز تامین امنیت مطلوب مراسم این شب ها بیانیه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، در این بیانیه آمده است: "شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح است."

در ادامه این بیانیه می خوانیم: " شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شست و شوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم کرده و با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم. در شب قدر که شب‌زنده‌داری است، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد. آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟"

بر اساس این گزارش؛ در ماه نزول رحمت الهی، استقبال و حضور مردم خداجوی استان در مساجد، اماکن مذهبی نسبت به سایر ماه های سال، پررنگ تر شده که اوج این حضور در شب های قدر خواهد بود و به منظور هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم لیالی قدر در مساجد سراسر استان آذربایجان شرقی و نیز تامین امنیت مطلوب مراسم این شب ها برای تامین نظم و امنیت مساجد، حسینیه‌ها که مراسم احیا شب های قدر در آن ها برگزار می‌شود پلیس حضور پررنگ تری خواهد داشت به گونه ای که تیم‌های گشت موتوری، خودرویی و پیاده در شهر افزایش می‌یابد و راهور استان نیز در شب‌های قدر نزدیک افطار تا سحر که حضور و تردد مردم تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهند کرد با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشند و برای ارائه خدمات موثر و بیشتر از شهروندان درخواست می شود همچون گذشته برای تامین امنیت هرچه بیشتر این شب‌ها با پلیس همکاری داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک با پلیس 110 تماس بگیرند البته همکاری مردم روزه‌دار و قدرشناس استان آذربایجان شرقی بسیار راهگشا خواهد بود.

نظر شما