معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد:

الزام مراکز پیش دبستانی به استفاده از محتوای آموزشی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۰۹:۰۱:۲۴
کد خبر: ۳۰۱۱۱۲
معاون آموزش ابتدایی استان هرمزگان از الزام مراکز پیش دبستانی تحت نظر بهزیستی و دارالقرآن و سایر نهادها به استفاده از محتوای آموزشی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مرتضی عباس نسب در جلسه مدیران و موسسین مراکز پیش دبستانی ناحیه دو بندرعباس ضمن تاکید بر نقش و تاثیر آموزش های دوره پیش دبستانی در دستیابی به اهداف دوره دبستان افزود: توجه ویژه به شکل گیری هویت دانش آموزان در دوره پیش دبستانی بسیار حائز اهمیت است که باید مورد امعان نظر جدی باشد.

وی تاکید کرد: استفاده کلیه مراکز پیش دبستانی از محتوای آموزشی مورد تایید آموزش و پرورش مورد یک الزام است و نظارت جدی براین امر صورت خواهد گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین با بیان اینکه آموزش های دوره پیش دبستانی در دستیابی به اهداف دوره دبستان نقش و تاثیر به سزایی را ایفا می کند، بیان داشت: در قوانین و اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای دوره پیش دبستانی جایگاه رفیعی تعریف شده است و براساس بند 2 سیاست های کلی تحولی ابلاغی مقام معظم رهبری ، صراحتا آموزش دوره پیش دبستان و مهدکودک از وظایف حاکمیتی آموزش و پرورش اعلام شده است .

عباس نسب در ادامه توجه ویژه به شکل گیری هویت دانش آموزان در دوره پیش دبستانی را مورد تاکید قرار داد و به تشریح و شیوه ی اجرای دوره پیش دبستانی به صورت دولتی در مناطق محروم و دو زبانه با مشارکت مردم و غیر دولتی پرداخت.

این مقام مسوول در خصوص محتوای آموزشی این دوره نیز عنوان کرد: محتوای آموزشی این دوره با رعایت اصل ارتباط طولی و عرضی برنامه درسی با محتوای آموزشی دوره دبستان می باشد که امیدواریم با فعالیت کمیته تولید محتوای استان به اهداف پیش بینی شده دست یابیم .

معاون آموزش ابتدایی در خاتمه بار دیگر الزام مراکز پیش دبستانی که تحت نظر بهزیستی و دارالقرآن و سایر نهادها به استفاده از محتوای آموزشی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و از موسسین ومربیان مراکز بیش دبستانی خواست با تلاش بیشتر زمینه افزایش جذب نو اموزان دوره بیش دبستانی را مهیا نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز