استاندار آذربایجان شرقی:

جمهوری اسلامی ایران در بین همه کشورها به عنوان یک قدرت منطقه‌ای شناخته می‌شود

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۲:۰۲:۰۳
کد خبر: ۳۰۱۲۶۲
جمهوری اسلامی ایران در بین همه کشورها به عنوان یک قدرت منطقه‌ای شناخته می‌شود
جبارزاده گفت: عرصه وسیع کار و تلاش بعد از توافق هسته‌ای گشوده می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی لازمه نتیجه‌بخش بودن توافق هسته‌ای را برنامه‌ریزی برای شرایط پس از تحریم دانست و گفت: باید کمربندها را محکم ببندیم و باور داشته باشیم که بعد از تحریم، عرصه وسیعی برای کار و تلاش ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده خاطرنشان کرد: خدای بزرگ را شاکریم که توفیق درک ایام ماه مبارک رمضان و بندگی خود را به ما ارزانی کرد و امیدواریم در این ماه مشمول رحمت و مغفرت الهی شده باشیم.

وی با اشاره به این که در این ماه، موفقیت بزرگی نصیب نظام جمهوری اسلامی شد، اظهار داشت: تلاش چندین ساله سربازان دستگاه دیپلماسی کشور به ویژه تلاش صادقانه، خالصانه و مجاهدانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت تدبیر و امید با تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، راهنمایی‌های رییس جمهور محترم و دعای خیر مردم عزیز ایران به نتیجه‌ای مبتنی بر احقاق حق ملت ایران رسید و این نتیجه مطلوب مورد قبول همه کشورها قرار گرفت.

جبارزاده افزود: عظمت این کار خیلی بزرگ بود، هرچند در داخل کشور حق مطلب آن طور که باید ادا نشد.

استاندار آذربایجان شرقی به سخنان رییس جمهور آمریکا بعد از توافق وین اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در بین همه کشورها به عنوان یک قدرت منطقه‌ای شناخته می‌شود و تنها قدرتی که در برابر خواسته‌های ناحق غرب ایستاده جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: به یاد داریم که قبل از انقلاب اسلامی، ماموران کشورهای غربی برای فعالیت در ایران حق توحش می‌گرفتند، اما امروز به حول و قوه الهی و در سایه عظمت اسلام و انقلاب اسلامی و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری، همه قدرت‌های مطرح دنیا سال‌ها در مقابل ملت ایران می‌نشینند و برای حل مشکل خود با این نمایندگان این ملت مذاکره می‌کنند.

جبارزاده تصریح کرد: این عزت و عظمت ملت ایران است که قدرت‌های دنیا را وادار به مذاکره و پذیرفتن حقوق این ملت کرده است و این نعمت که در صدر نعمت‌های الهی برای ملت ایران است در سایه خون پاک شهدا و تلاش و مقاومت مردم ایران در 36 سال گذشته به دست آمده است.

وی افزود: در سایه این توافق، دنیا ایران را به عنوان قدرت هسته‌ای پذیرفته و عصبانیت رژیم صهیونیستی بیانگر این است که چه دستاورد بزرگی نصیب ملت ایران شده است.

جبارزاده گفت: امیدواریم همان‌طور که رهبری فرمودند مراحل بعدی این توافق نیز با موفقیت انجام شود و جشن واقعی را روزی بگیریم که همه خواسته‌های ملت ایران محقق شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که لازمه نتیجه‌بخش بودن این توافق، برنامه‌ریزی برای شرایط پس از تحریم است، افزود: نباید تصور کنیم که از فردای توافق همه مشکلات حل خواهد شد، بلکه باید کمربندها را محکم ببندیم و باور داشته باشیم که بعد از تحریم، عرصه وسیعی برای کار و تلاش ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر تا امروز بخشی از مشکلات به تحریم‌ها ربط داده می‌شد با این توافق، بهانه‌ها به حداقل می‌رسد و باید با انگیزه بیشتر کار و تلاش کنیم.

جبارزاده با بیان این که امروز جنگ در حوزه اقتصاد و تولید در جریان است، افزود: مقید بودن به ساعات اداری در این عرصه نتیجه‌ای ندارد و باید همان‌گونه در میدان جنگ نظامی، بدون چشمداشت مادی و با تمام توان آماده مبارزه بودیم امروز هم همان‌گونه در خدمت کشور باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر استانی هیات دولت به استان در اواخر اردیبهشت سال جاری اشاره کرد و گفت: بنا به اظهار صاحب‌نظران، سفر استانی دولت به آذربایجان شرقی چه از نظر استقبال مردم و چه از نظر مصوبات سفر، متفاوت از سایر استان‌ها بود.

وی افزود: مردم آذربایجان شرقی و تبریز در این سفر نشان دادند که همچنان حامی نظام هستند و استقبال پرشور آنان از رییس جمهور و کاروان دولت تدبیر و امید، بیانگر عشق و علاقه آنها به انقلاب اسلامی بود.

جبارزاده اضافه کرد: ابراز احساسات مردم نسبت به رییس جمهور تا آخرین لحظات سفر ادامه داشت و این موضوع برای شخص دکتر روحانی نیز جالب توجه بود و ایشان بارها اعلام کردند که شور و شوق و نشاط مردم آذربایجان متفاوت از سایر استان‌هاست.

وی گفت: جا دارد که یک بار دیگر از مردم استان به خاطر این حضور باشکوه تشکر کنیم و ان‌شاءالله نتیجه این حضور، توسعه و پیشرفت پایدار و همه‌جانبه استان باشد.

جبارزاده با اشاره به مصوبات سفر استانی هیات دولت، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی در این سفر به عنوان استانی پیشتاز در جذب سرمایه‌گذاری مطرح شد، به نحوی که در جریان سفر استانی هیات دولت، دو طرح سرمایه‌گذاری خارجی برای استان به تصویب رسید که هر دو طرح در مرحله عملیاتی قرار دارد.

وی افزود: تولید 3600 مگاوات برق با صد درصد سرمایه‌گذاری خارجی و پروژه احداث آزادراه تبریز- بازرگان در مجموع بالغ پنج میلیارد دلار را نصیب استان می‌کند که از دستاوردهای بزرگ سفر استانی بود.

جبارزاده از اختصاص سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صنایع و واحدهای تولیدی استان در جریان سفر استانی خبر داد و با اشاره به تاثیر تحریم‌های اقتصادی بر بخش صنعت و تولید استان، افزود: امروز بسیاری از واحدهای صنعتی استان غیرفعال هستند و امیدواریم با توجه ویژه دولت و رفع تحریم‌ها زمینه حل مشکلات آنها فراهم شود.

وی تنها راه منطقی ایجاد اشتغال را بها دادن به تولید دانست و گفت: مردم ما همواره با نظام و دولت همراهی کرده‌اند و تنها خواسته آنها، ایجاد اشتغال و تامین آینده فرزندان‌شان است.

جبارزاده با اشاره به وجود 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در استان، گفت:  تنها راه سامان‌دهی این پروژه‌ها واگذاری آنها به بخش خصوصی است و همه دستگاه‌های استان موظف شده‌اند که مقدمه ورود بخش خصوصی به این حوزه را فراهم کنند.

جبارزاده با بیان این که آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در بخش تولید و خدمات دارد، گفت: امسال شاهد بودیم که با چند اقدام ابتکاری، تعداد گردشگران ورودی به استان افزایش یافت و بخش‌های مرتبط با گردشگری احساس رکود نکردند.

وی با اشاره به این که دولت توجه ویژه‌ای به آذربایجان شرقی دارد، افزود: امیدوارم با تلاش و کار بیشتر بتوانیم آذربایجان شرقی را به استانی پیشرو در عرصه تولید و توسعه تبدیل کنیم و با ظرفیت‌هایی که در این استان سراغ داریم این امر دور از انتظار نیست.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با بیان این که افتخار ما این است که با دست خالی مدیریت می‌کنیم، افزود: استانداری به عنوان دستگاه ستادی وظیفه رونق اقتصادی را بر عهده دارد و باید همه دستگاه‌ها را به کار بیشتر و تلاش بیشتر در عرصه‌های پیش رو فرا بخواند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز