با سی و هشت هزار و ۸۰۰ گره

خوس دوزی نام مبارک حضرت محمد رسول الله

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۲۲:۲۳:۲۲
کد خبر: ۳۰۱۳۶۸
خوس دوزی نام مبارک حضرت محمد رسول الله
مسئول غرفه خوس دوزی ششمین نمایشگاه و جشنواره قرانی قشم گفت: بزرگترین تابلو خوس دوزی ارائه شده در نمایشگاه قرآنی قشم با سی و هشت هزار و 800 گره به نام مبارک محمد رسول الله (ص) درج شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قشم؛ مسعود مورموگویی با بیان این مطلب به خبرنگار ستاد خبری ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم، افزود: درج نام مبارک محمد رسول الله (ص) بر روی پارچه توری از طریق هنر خوس دوزی به دلیل توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر اعظم (ص) با شش ماه کار انجام شد.

وی با اعلام اینکه تا کنون 60 نمونه کار قرآنی با خط بنائی و نستعلیق را به اتفاق همسرش به پایان رسانده، گفت: طی سه سال فعالیت هنر خوس دوزی اسماء متبرکه و سوره های قرآنی، تا کنون تنها یکی از آثار خود را با طرح «بسم الله» با چهار هزار و 700 گره به فروش رسانده است.

بنیانگذار سبک خوس دوزی سوره های قرآنی معتقد است قیمت هر گره بیش از 15000 ریال برآورد می شود و کوچکترین تابلو طراحی شده 10 میلیون ریال و بزرگترین آن 750 میلیون ریال قیمت گذاری شده است.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت حمایت از این هنر در کشور پرداخت و گفت: متاسفانه مسئولین صنایع دستی کشور هیچ حمایتی از این هنر نکرده اند اما کشور امارات و کویت آمادگی خود را برای خرید سبک ارائه شده خوس دوزی با درج سوره های قرآنی و اسماء متبرکه به قیمت 80 میلیارد ریال اعلام کرده اند.

به گفته مورموگویی یکی از خریداران اماراتی نخستین تابلو خود با طرح ((الله )) را با بیش از 9 هزار گره به قیمت 180 میلیون ریال سفارش داده که این کار به اتمام رسیده و آماده تحویل می باشد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از برنامه های خیریه گفت: آماده اختصاص 50 درصد قیمت فروش محصولات خوس دوزی خود در جشنواره های گلریزان با هدف کمک به زندانیان دیه و بیماران نیازمند به اهدای کلیه، کبد و ریه در سرتاسر کشور می باشد.

این هنرمند صنایع دستی قرآنی منطقه آزاد قشم فوق لیسانس ژئومورفولوژی و مدرس دانشگاه و همسرش خانم لاله آقایی نیز کارشناس همین رشته می باشد.

وی با اظهار خرسندی از برگزارکنندگان ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم که فرصت دوباره ای را برای معرفی آثار خوس دوزی اسماء متبرکه و سوره های قرآنی برایش فراهم کرده اند، گفت: طی سه سال گذشته آثار خود را در دو نمایشگاه قرآنی قشم و دو نمایشگاه ژئوپارک در این جزیره به نمایش گذاشته است.

مومورگویی در پایان بیان داشت: خوشبختانه قرار است انجمن ارزش های هنرهای سنتی ایران اوایل مرداد ماه امسال دکترای افتخاری این هنر را به اینجانب و همسرم اعطا کند.

شایان ذکر است که هنر خوس دوزی قرآنی بر روی پارچه توری ریز بافت بدون استفاده از سوزن و با انتقال نوار از سوراخ های ریز و قیچی کردن یک به یک گره ها انجام می شود که نیازمند حوصله زیاد و عشق هنرمند به این هنر می باشد.

همچنین درج اسماء متبرکه و سوره های قرآنی بدون اثر گذاری اولیه بر روی پارچه های توری و تنها با انتقال قوی ذهن با خطوط بنائی و نستعلیق انجام می شود.

گفتنی است ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم به همت سازمان منطقه آزاد قشم از بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با 24 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد قشم دایر شده است، تا دوم مرداد ماه به مدت 10 شب از ساعت 22 تا یک بامداد ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز