استاندار خراسان رضوی:

یکی از مهمترین اهداف فرهنگی دولت تدبیر و امید ایجاد جامعه ای قرآنی و ولایت مدار است

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۱۳:۳۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۵۹۶۱
یکی از مهمترین اهداف فرهنگی دولت تدبیر و امید ایجاد جامعه ای قرآنی و ولایت مدار است
با حضور استاندار خراسان رضوی نخستین همایش حافظان کل قرآن کریم استان های خراسان رضوی و شمالی برگزار شد .
به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در این همایش با بیان اینکه اصلی ترین هدف انقلاب اسلامی ایران رهایی مردم از ظلم طاغوت بود، گفت: در این مسیر قرآن کریم توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان منشور و مبنای اصلی تدوین کننده اصول حکومت اسلامی قرار گرفت.
وی ادامه داد: تمدن اسلامی که داعیه دار پیشرفت کشورهای اسلامی است با مبنا قرار دادن تعالیم الهی قرآن،  تعالی تمام بخش های سخت افزاری و نرم افزاری و نهادینه کردن فرهنگ ایرانی-اسلامی را بر عهده دارد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه آموزه های قرآن کریم و ارتقا دهنده جوامع اسلامی و چراغ راه حرکت انسان ها است، اظهار داشت: با پیروزی پربرکت انقلاب اسلامی مبادی اساسی قرآن وارد زندگی اجتماعی مردم شد و اصول اساسی آن همچون هجرت، جهاد و شهادت با ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام  نمود عینی یافت.
رشیدیان با بیان اینکه قرآن مسلمانان را به تحقق حیات طیبه بر اساس قوانین الهی عدالت، احسان، صفا و صمیمیت دعوت می کند، تصریح کرد: قرآن کتاب آزادی است و توجه به کرامت انسانی را براساس عدل و قسط و دوری از پذیرش حکومت طاغوت مورد تاکید قرار می دهد.
وی تلاش تمام مسلمانان برای تحقق عملی همه این اصول مورد تاکید در قرآن را ضروری دانست و گفت: در شرایط کنونی که تلاش دشمنان به ویژه صهیونیست ها برای تفرقه افکنی در جهان اسلام و ایجاد گروه های انحرافی تلاش می کنند؛  تنها تاسی به قرآن به عنوان منبع حیات زمینه وحدت را بین مسلمانان فراهم می کند.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش نقش سازمان تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد  برای گسترش فرهنگ غنی اسلامی به دلیل هم جواری با بارگاه منور رضوی را دوچندان ارزیابی و خاطرنشان کرد: در این مراسم از نمایندگان 700 حافظ قرآن استان و اساتید و پیشکسوتان تقدیر به عمل می آید.
رشیدیان این مهم را یکی از راهکارهای اصلی تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تشویق برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در جامعه و اشاعه عملی ارزش های این کتاب آسمانی دانست.
وی افزود:  یکی از اصلی ترین اهداف فرهنگی دولت تدبیر و امید حرکت در مسیر ایجاد جامعه ای قرآنی، اخلاقی، دین باور و ولایت مدار است که ما به عنوان کارگزاران خدوم این دولت در خراسان رضوی عملیاتی کردن این مهم را بر عهده داریم.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم بهره گیری از حافظان قرآن را برای اشاعه فرهنگ قرآنی و پیشرفت استان در این مسیر تاکید و ابراز امیدواری کرد: بدین ترتیب زمینه ایجاد وحدت در بین گروه های مختلف قومی و مذهبی و توسعه استان بیش از گذشته فراهم شود.
گفتنی است؛ در این مراسم از تعدادی از حافظان قرآن کریم و اساتید پیشکسوت قدردانی شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز